CITAT (Anders Roslagen @ 23-12-2007, 21:24)

Man gör likadant som med valnötter som de är släkt med, men jag har inte testat, bara valnötter.
Pekan är svåra att klara inomhus som plantor eftersom de blir rejält stora och vill ha vintervila men inte så kallt som vi har ute ju.
prova går ju alltid att göra , där den växer vilt är det ju riktigt kalla vintrar ner mot -28c -30c . sen finns det ju olika provinser ( ?) av den så man bör ju så fall välja sorter som växer där det är mer kyligt typ dom som växer vilt i norra usa . skulle tro den har samma härdighet som tulpanträd,pawpaw . så testa kan man ju har dock inte hört några som har testat den ute . jag skulle gärna vilja testa en planta och se för skojs skull hur den klara vintern hos mig . sommaren är väl det största problemet ,, plus kräver den lätt frost och kylig vinter , kan tänka mig att det blir svårt för den att få frukter i sverige . men att ha den ute kan man ju prova om man bor milt
CITAT (Markus_H @ 23-12-2007, 21:32)

även jag tänkte testa med pecannöt. rapporterar här om jag lyckas.
prova att plantera den ute i marken . det är ju inte lika kallt i mark . plus prova inne i kylen
Redigerat av flaxss: 23-12-2007, 21:37