Coop kan vara jättebra, men dock inte alla butiker.
På min ort jobbar de dock mot sin egen undergång
Från att ha varit byns ledande affär har de sannerligen försämrats på ett par år.
Från att ha varit vårt trivsamma och trevliga Domus, med återbäring långt in på 90-talet, gott om trevlig och hjälpsam personal, manuell chark-ost osv, så blev det ett Coop Forum där man sannerligen dragit in på personalen. Det är inget fel på de (stackarna, enligt min mening) som jobbar kvar, men de flesta har flyttat till konkurrent-butiken, som blomstrar.
Kvar på Coop finns snart varken personal eller nån mängd kunder. Sällan mer än en kassörska, vilket lätt kan leda till 5-6 personer i kö vid t ex lunch-tid. Ingen manuell betjäning alls, t ex färsen kommer färdigpackad i 400g eller 800g-paket och nåt annat finns inte att få, frukt/grönt-avdelningen har krympt avsevärt, sortimentet på basvaror har krympt, kyldiskarna kör alltid med utgående datum på de främsta förpackningarna

, i lösbröd-disken såg jag mal nyligen. De stackars kassörskorna ska själv hämta in kundvagnarna från parkeringen och fixa burkautomaterna. De unga killarna som skötte de jobben finns inte kvar och ute i butiken ser man numera sällan någon anställd att kunna fråga.
Jag handlar fortfarande en del varor där och min inställning till KF i allmänhet är positiv, men som sagt...

Det finns mycket ytterligare att önska om vår butik ska överleva.