Hej, min man har köpt helt underbara handskar till mig, jag har använt dem nu i höst/vinter när vi röjt sly och rensat på vår nyinköpta sommarstugetomt, så de har klarat vätan väldigt bra, klart de blir blöta om det är väldigt mycket vatten men jag älskar dessa handskar, det känns som om det är ett andra skinn på handen smidigt, lätt och helt enkelt kanon.
Han har köpt dem på SWEDOOL som är ett företag som säljer verktyg och liknande, de finns säkert i andra butiker som säljer arbets/skyddskläder, i handsken hittade jag följande adress:
www.ejendals.com , handsken heter Tegera, de jag har finns inte på bild på hemsidan, de handskar de visar verkar vara grövre arbets/skyddshandskar. Mina har artikelnummer 9100.
Rekommenderas varmt, jag har hittintills aldrig lyckats använda handskar när jag jobba i trädgården trots att jag provat många sorter, men jag vill känna det jag håller på med (förutom vassa taggar förstås), därför ser mina händer och naglar inte så vackra ut under sommartid eftersom jag är i jorden och petar istort sett varje ledig stund. Nu ska det bli ändring i sommar. Snillan
|