Ok, här kommer en lite dålig bild, hoppas det framgår hur det ser ut, bilden är taget i somras innan jag tog bort stödkäpparna. Det är alltså en stödkäpp man ser i mitten och inte själva stammen. Stammen ligger inuti det där grå plaströret som jag också tog bort i somras för det hade trillat in massor av grejs där och det bodde en del insekter där. Har nu ett nät runt hela trädet pga rådjur. Bifogar en liten teckning också, där det kanske tydligare syns hur grenarna sitter. Jag klippte bort två mindre grenar längst ner i höstas. Trädet har stått i backen i tre år nu i början av maj ungefär. Köptes på plantskola och var då kanske en meter kortare. Det är ett Gravensteiner. Har inget gräs i en cirkel runt trädet lika stor som längsta grenen. Trädet är nu ungefär lika högt som om jag sträcker upp armen rakt upp. Trädet verkar friskt med många småskott överallt. Det blommade inte senaste sommaren. Stödvattnade då och då. Det står i full sol från soluppgång till sen eftermiddag på sommaren.