Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Ringer ni i från mobiltellefon ofta
          aanderss
          Inlägg 31-01-2008, 12:52
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 29 979
          Medlem nr: 8 994

Hur mycket ringer eller smsar ni för i månaden? vad har ni för aboneman?

här brukar de ligga på en 60-80 kr i månaden och jag har komviq kontant och jag har de gammla taxorna ennu så jag får bonus när de ringer till mig

Citera
          3 sidor V   1 2 3 >  
          Nytt inlägg
          Svar (1 - 19)
          mamamaggan
          Inlägg 31-01-2008, 12:56
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 15 810
          Medlem nr: 2 558

Har Comviq knockout med två telefoner anslutna. Brukar ha räkning på strax under 200 kr/mån i snitt. Förutom samtal så har vi en del sms och mms i den summan.

--------------------
          Mälardalen zon 2 - 3

Att känna skuld är att vara human

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 31-01-2008, 13:14
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

Jag har Telenor-abonnemang. Betalar 199 kr/månad och kan ringa, skicka sms eller mms för den summan. Ringer jag för mer så får jag givetvis betala det också så det kan bli någon 50-lapp mer ibland.

Telefonen kostade 1:- med detta abonnemang och hittills är jag nöjd.
          Har också en gammal telefon i reserv med telia kontant som jag dock sällan använder.

Jag har ingen fast telefoni längre och klarar mig utmärkt utan.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          LadyG
          Inlägg 31-01-2008, 13:25
          Länk hit: #4

Medlem
          Antal inlägg: 8 260
          Medlem nr: 6 231

Har inte fast telefon, vad ska jag med det till när jag har mobilen?
          För det mesta stannar räkningen på runt 100-lappen.
          Ibland, vid sällsynta tillfällen sticker det iväg högre men då är det oftast för att jag är på resande fot och kollar mailen via telefonen.
          Comviq Knockout heter mitt abonnemang f ö, svårt att hitta något billigare för mina telefonvanor.

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          Bee
          Inlägg 31-01-2008, 13:34
          Länk hit: #5

Medlem
          Antal inlägg: 2 496
          Medlem nr: 7 002

Hemma ringer jag med hemmatelefonen, iptelefoni med Bredbandsbolaget. Skall jag däremot ringa till en mobiltelefon tar jag mobilen för BB tar hutlöst betalt - 1:30/min mad.gif . Jag har pratat med dom och frågat om dom inte kan sänka taxan till mobiler men det är dom inte intresserade av.

Edit: stavfel

Redigerat av Bee: 31-01-2008, 13:34

--------------------
          Rensar ogräs i sydligaste Bohuslän, ett blåshål i zon 2-3

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 31-01-2008, 13:48
          Länk hit: #6

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (LadyG @ 31-01-2008, 13:25) *
          Har inte fast telefon, vad ska jag med det till när jag har mobilen?
          För det mesta stannar räkningen på runt 100-lappen.
          Ibland, vid sällsynta tillfällen sticker det iväg högre men då är det oftast för att jag är på resande fot och kollar mailen via telefonen.
          Comviq Knockout heter mitt abonnemang f ö, svårt att hitta något billigare för mina telefonvanor.

Här tycker jag mest att det sticker iväg med kostnaderna är jag är tvungen att ringa samtal till " du är nu nr 18 i kön men vi besvarar ditt samtal så fort som möjligt" . Ibland undrar jag om myndigheter och vissa företag har avtal med teleoperatörerna att dra ut så länge som möjligt på samtalen. Det är ju något dom tjänar på båda så det skulle inte förvåna mig.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          MariaS
          Inlägg 31-01-2008, 14:05
          Länk hit: #7

Medlem
          Antal inlägg: 12 573
          Medlem nr: 2 930

118 kronor på sista fakturan, varav 98 i abonemangsavgift! Får nog byta abonemang...

Citera
          LadyG
          Inlägg 31-01-2008, 14:19
          Länk hit: #8

Medlem
          Antal inlägg: 8 260
          Medlem nr: 6 231

CITAT (Stintan43 @ 31-01-2008, 13:48) *
          Här tycker jag mest att det sticker iväg med kostnaderna är jag är tvungen att ringa samtal till " du är nu nr 18 i kön men vi besvarar ditt samtal så fort som möjligt" . Ibland undrar jag om myndigheter och vissa företag har avtal med teleoperatörerna att dra ut så länge som möjligt på samtalen. Det är ju något dom tjänar på båda så det skulle inte förvåna mig.

Jag ringer sällan till 0771-nummer, men när jag gör det blir det korta samtal. Jag kan inte tänka mig att de är särskilt dyra, jag kommer ju inte så ofta över minimidebiteringen på 89:-/mån så jag behöver nog inte oroa mig.

Fast visst är det ett oskick att myndigheter går från 020 som ska vara gratis till 0771 som är betalsamtal.

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          Inga från Närke
          Inlägg 31-01-2008, 18:40
          Länk hit: #9

Medlem
          Antal inlägg: 3 807
          Medlem nr: 29

Ringer inte mycket har den mest bara för säkerhet när jag är utomhus och på promenader. Då vet man att man är nåbar och kan kontakta eller man kan söka efter en om något skulle hända.
          Anväder hemmatelefonen för det mesta.

--------------------
          skriver Inga från Närke i zon 3-4

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 31-01-2008, 19:40
          Länk hit: #10

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

CITAT (Inga från Närke @ 31-01-2008, 18:40) *
          Ringer inte mycket har den mest bara för säkerhet när jag är utomhus och på promenader. Då vet man att man är nåbar och kan kontakta eller man kan söka efter en om något skulle hända.

Låter som jag! Har alltid mobilen på mig, men använder den sällan. Kontantkort - 300 - 400 kronor per år.

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          gunvor
          Inlägg 31-01-2008, 20:56
          Länk hit: #11

Medlem
          Antal inlägg: 758
          Medlem nr: 4 450

CITAT (aq42 @ 31-01-2008, 19:40) *
          Låter som jag! Har alltid mobilen på mig, men använder den sällan. Kontantkort - 300 - 400 kronor per år.

Samma här- köpte en ny telefon för några månader sedan - den var dyr. Den är stor o lite klumpig - har inte lärt mig den riktigt än - är inte så teknisk, men det är en seniortelefon med stora rejäla knappar och en röd knapp på baksidan - där jag skall programmera in ett visst antal tel nr till utvalda personer som skall se till att organisera allt i den händelse att jag trycker på kanppen .- då skall dom leta upp mig, ringa 112 o fonus o s v. alltså den verkliga nödknappen - borde väl läsa på buksanvisningen ordentligt - den enda funktion som jag verkligen lärt mig är väckningen och den låter förfärligt. Ringer nog för minst 100 kr per år!!

Citera
          Elisabeth-Västku...
          Inlägg 31-01-2008, 21:31
          Länk hit: #12

Medlem
          Antal inlägg: 4 738
          Medlem nr: 45

CITAT (Inga från Närke @ 31-01-2008, 18:40) *

Samma här.

Citera
          Anma
          Inlägg 31-01-2008, 21:53
          Länk hit: #13

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

Här hemma använder jag mobilen nästan inte alls, försöker att prata/smsa för avgiften åtminstone, 199:-/mån, lyckas inte så ofta.. På sommarhalvåret blir det bara mobilen för vi har ingen fast telefon på stugan. I maj går min bindningstid ut, ska då leta efter ett bra och billigt abonemang som är obunden.

Citera
          Netha
          Inlägg 31-01-2008, 22:23
          Länk hit: #14

Gäster

Kul att just detta ämne dök upp här idag.
          På fm idag gick jag in på Telia och kollade vad som gäller refillkort. Där såg jag att vi bägge hade det dyraste alternativet. ohmy.gif
          Smart gjort av Telia att placera alla Refillkortsanvändare i "Kvällar och Helg". angry.gif Detta utan att fråga oss. angry.gif angry.gif

Iaf så fanns det info på min sida och jag ändrade till Refill "Dygnet runt" och plötsligt kostar det allt mellan 0,69 kr - 1,99kr/min
          istf 3,99 som tidigare.

Värt att kolla, alla ni som har Refill ... knappa in *120 fyrkant så ser du vad du har för taxa.

Smart också av Telia att få oss till att tanka refillen med 200kr el mer och få 20% extra i potten ...
          man måste nämligen tanka kortet med minst 100 kr/mån för att få ringa med det billigaste alternativet 0,69 kr/min
          Fyller du med 2 - 300 kr och ringer lite, då får du betala 1,99 kr/min.

Citera
          ingrid fuxwall
          Inlägg 31-01-2008, 23:01
          Länk hit: #15

Medlem
          Antal inlägg: 4 792
          Medlem nr: 5 891

Ringer en hel del med mina mobiler. En telia och en comvik

Citera
          Myosotis
          Inlägg 01-02-2008, 07:57
          Länk hit: #16

Medlem
          Antal inlägg: 19 798
          Medlem nr: 12 674

Har ingen mobil! Vill inte ha heller. Men för en tid sedan prackade en arbetsgivare på mig en gammal mobil för hon var trött på att aldrig kunna nå mig. Den ligger här (det var länge sen jag fick hoppa in och jobba där), men där är ingen täckning på den för att det är Telia (betalkort). Lustigt egentligen, det här är ändå Skåne och inte fjällen. Tur att betalkorten inte förfaller längre om man inte fyller på, för många år sen förlorade vi hundratals kronor på det viset, fick ingen fast telefon, fick inte ha någon annan mobiloperatör heller. Så om man ville prata i telefon fick man springa ut i skogen och hitta ett ställe där det var täckning... thumbdown.gif

--------------------
          Det ska gå.

Citera
          Elisabeth-Västku...
          Inlägg 01-02-2008, 08:56
          Länk hit: #17

Medlem

CITAT (Myosotis @ 01-02-2008, 07:57) *
          Har ingen mobil! Vill inte ha heller. Men för en tid sedan prackade en arbetsgivare på mig en gammal mobil för hon var trött på att aldrig kunna nå mig. Den ligger här (det var länge sen jag fick hoppa in och jobba där), men där är ingen täckning på den för att det är Telia (betalkort). Lustigt egentligen, det här är ändå Skåne och inte fjällen. Tur att betalkorten inte förfaller längre om man inte fyller på, för många år sen förlorade vi hundratals kronor på det viset, fick ingen fast telefon, fick inte ha någon annan mobiloperatör heller. Så om man ville prata i telefon fick man springa ut i skogen och hitta ett ställe där det var täckning... thumbdown.gif

Och vi hade problem med Comviq och täckning. Därför bytte jag till Telia. När vi var i norra Sverige för 2 år sedan så gick ju inte våra telefoner och då är det meningslöst. Sambon har kvar Comviq men jag bytte. Comviq fungerade inte helller när vi åkte till tyskland.
          Men med telia fungerar det.

Edelweiss

Citera
          Myosotis
          Inlägg 01-02-2008, 09:00
          Länk hit: #18

Medlem
          Antal inlägg: 19 798
          Medlem nr: 12 674

CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 01-02-2008, 08:56) *
          Och vi hade problem med Comviq och täckning. Därför bytte jag till Telia. När vi var i norra Sverige för 2 år sedan så gick ju inte våra telefoner och då är det meningslöst. Sambon har kvar Comviq men jag bytte. Comviq fungerade inte helller när vi åkte till tyskland.
          Men med telia fungerar det.

Edelweiss

Comviq funkar däremot här! Vi har det på larmet. Numera har jag också deras mobila bredband som fungerar hyfsat. För det mesta. Fast bara på övervåningen. Vanligt bredband kan vi inte få.

--------------------
          Det ska gå.

Citera
          Elisabeth-Västku...
          Inlägg 01-02-2008, 09:26
          Länk hit: #19

Medlem

CITAT (Myosotis @ 01-02-2008, 09:00) *
          Comviq funkar däremot här! Vi har det på larmet. Numera har jag också deras mobila bredband som fungerar hyfsat. För det mesta. Fast bara på övervåningen. Vanligt bredband kan vi inte få.

Men vad konstigt. Bor du bakom en kulle, för berg har ni ju inte i skåne????

Citera
          Betty
          Inlägg 01-02-2008, 10:21
          Länk hit: #20

Medlem
          Antal inlägg: 14 536
          Medlem nr: 14

CITAT (Netha @ 31-01-2008, 22:23) *
          Kul att just detta ämne dök upp här idag.
          På fm idag gick jag in på Telia och kollade vad som gäller refillkort. Där såg jag att vi bägge hade det dyraste alternativet. ohmy.gif
          Smart gjort av Telia att placera alla Refillkortsanvändare i "Kvällar och Helg". angry.gif Detta utan att fråga oss. angry.gif angry.gif

Iaf så fanns det info på min sida och jag ändrade till Refill "Dygnet runt" och plötsligt kostar det allt mellan 0,69 kr - 1,99kr/min
          istf 3,99 som tidigare.

Värt att kolla, alla ni som har Refill ... knappa in *120 fyrkant så ser du vad du har för taxa.

Smart också av Telia att få oss till att tanka refillen med 200kr el mer och få 20% extra i potten ...
          man måste nämligen tanka kortet med minst 100 kr/mån för att få ringa med det billigaste alternativet 0,69 kr/min
          Fyller du med 2 - 300 kr och ringer lite, då får du betala 1,99 kr/min.

Tack för tipset! thanks.gif Kollade nyss och upptäckte att jag med har "Kväll och helg"...

--------------------
          Norrbottenskusten zon 5-6

Citera

3 sidor V   1 2 3 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 03-09-2025, 08:16

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon