Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Lesbisk fick inte köpa hundvalp, tilldöms nu 20 000 kronor i skadestånd från kennelägaren
          Kathy
          Inlägg 11-02-2008, 13:18
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 7 909
          Medlem nr: 4 848

CITAT

...När kennelägaren fick klart för sig att kvinnans sambo också var kvinna blev hon enligt denna avvisande. Hon berättade att hon tidigare haft kontakt med ett transvestitpar och att hon läst att transvestiter har koppling till djurporr.
          Kennelägaren gjorde klart för kvinnan att hon inte fick köpa valpen eftersom hon inte litade på homosexuella.
          Kvinnan anmälde saken till ombudsmannen mot diskriminering på grund av sexuell läggning (Homo), som drivit ärendet i domstol.
          Både tingsrättens och hovrättens domar var enhälliga. Kennelägaren döms också att betala Homos rättegångskostnader på drygt 45 000 kronor.
          ..

Länk till artikeln.

Citera
          2 sidor V   1 2 >  
          Nytt inlägg
          Svar (1 - 19)
          Alexander-VG-zon...
          Inlägg 11-02-2008, 13:30
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 23 015
          Medlem nr: 6 358

herre gud !!!

vad ska man skriva ,, förstår inte sånt här

kennelägaren kan väl börja med att leta upp hjärnan(denna person skulle fått första pris i att vara den bästa idioten ) . och sedan lära sig av detta .

tur att inte detta hade hänt mig för då hade det varit synd om kennelägaren

Citera
          MariaS
          Inlägg 11-02-2008, 13:37
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 12 573
          Medlem nr: 2 930

Jisses! Vad ska man säga! Fördommar!
          Hur fungerar det i familjer med ensamma mammor och två döttrar då? Eller tjejkompisar som delar lägenhet. Läggning har ju faktiskt INGET med ansvar att göra!

Citera
          Piccante
          Inlägg 11-02-2008, 14:37
          Länk hit: #4

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 6 891

CITAT
          .............hon tidigare haft kontakt med ett transvestitpar och att hon läst att transvestiter har koppling till djurporr.............

Undrar vilken "trovärdig" källa hon har för det påståendet ???
          Man undrar ju vilken värld den kennelägaren lever i egentligen ?

--------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!

Citera
          *Ulrica*
          Inlägg 11-02-2008, 14:39
          Länk hit: #5

Medlem
          Antal inlägg: 2 292
          Medlem nr: 11 481

giggle.gif Ursäkta att jag fnissar, men det var väl bland det värsta jag har hört denna veckan...
          ...vilken fantasifull kennelägare... rotfl.gif
          Underbart skönt att h*n fick sota för sin dumhet, hoppas det sved rejält! I straffet borde ingått lite utbildning i vad homosexualitet är för något.... rolleyes.gif

Citera
          Tezzla
          Inlägg 11-02-2008, 14:58
          Länk hit: #6

Medlem
          Antal inlägg: 2 075
          Medlem nr: 6 256

Kennelägaren ska ha rätt att sälja till vem han/hon vill. Det tycker jag är självklart.

Men att komma dragandes med transvetiter och djurporr var ju allt annat än smart...

--------------------
          Odlingzon 2

Citera
          Piccante
          Inlägg 11-02-2008, 15:07
          Länk hit: #7

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 6 891

CITAT (Tezzla @ 11-02-2008, 14:58) *
          Kennelägaren ska ha rätt att sälja till vem han/hon vill. Det tycker jag är självklart.

Men att komma dragandes med transvetiter och djurporr var ju allt annat än smart...

Det tycker jag oxå. Kennelägare ska givetvis sälja till seriösa ansvarsfulla köpare och kunna neka de som verkar olämpliga men att invända mot att lesbiska par skulle vara transvestiter ? confused.gif och ägna sig åt djurporr är ju helt vansinnigt!

--------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!

Citera
          Kathy
          Inlägg 11-02-2008, 15:23
          Länk hit: #8

Medlem
          Antal inlägg: 7 909
          Medlem nr: 4 848

Om nu uppfödaren hade varit "smart" (fast då hade hon aldrig hamnat i den här situationen) så hade hon kunnat avstå ifrån något skäl och helt enkelt valt att inte sälja till dem.
          Precis som Tezzla säger, en uppfödare har rätt att avstå från att sälja en hund till någon, utan att egentligen ange något skäl.
          Nu var skälet ovanligt klumpigt uttryckt och det är inte mer än rätt att de drog henne inför domstol.

Citera
          Grå
          Inlägg 11-02-2008, 17:56
          Länk hit: #9

Medlem
          Antal inlägg: 2 648
          Medlem nr: 11 526

Ja, ibland undrar man om de inte skulle passa på att mentaltesta uppfödarna när de ändå testar hundarna...

Citera
          Stella-Polaris
          Inlägg 11-02-2008, 18:11
          Länk hit: #10

Gäster

Ha Ha,,, Kennelägare och Djurvänner....

Ni skulle se den blankett jag nu fått för att ev ta hand om en hund...... Dom är inte kloka... Kan inte låta bli att dra taskiga paralleler....

Kennelägare är rasister för de håller på med "Renrasiga" Djurvänner värnar om Djuren och vill ha hårdare Djurskyddslagstiftning.
          Det första partiet i historien som både drev "Renrasighet och lagstiftade Världens första Djurskuddslagar är ju kanska känt... Ja, dom var mot Homosexuallitet oxå. whistling.gif

Citera
          Stella-Polaris
          Inlägg 11-02-2008, 18:22
          Länk hit: #11

Gäster

CITAT (Markus_H @ 11-02-2008, 15:07) *
          Det tycker jag oxå. Kennelägare ska givetvis sälja till seriösa ansvarsfulla köpare och kunna neka de som verkar olämpliga men att invända mot att lesbiska par skulle vara transvestiter ? confused.gif och ägna sig åt djurporr är ju helt vansinnigt!

En annan vinkling som annars är intressant, om man nu skall titta på sexuallitet, är det för mig uppenbara valet man och kvinna gör i sitt hund köp. Kolla på stan och större hundar. Är det bara jag som fått för mig att oftast väljer män tikar och kvinnor han hundar.... confused.gif Har alltid undrat vad som ligger bakom..

Jasså är du kvinna.... nähä då får du bara köpa en tik... Jasså man..... det blir ingen tik för din del... jaha, homosexuell man? då får du faktiskt bara köpa en tik... Nej, nej ingen tik till lesbiska... Transvesit??? Du kan få köpa en katt..

Citera
          Myosotis
          Inlägg 11-02-2008, 18:26
          Länk hit: #12

Medlem
          Antal inlägg: 19 798
          Medlem nr: 12 674

rotfl.gif duh.gif duh.gif duh.gif duh.gif
          Hur dum får man vara?! rotfl.gif Det här var det dummaste jag hört på länge!
          Jag kan som vanligt inte öppna länken, kan inte nån berätta vad det står mer? Jag hoppas verkligen tjejerna fick sin valp till slut!
          Kul ni har skrivit också... leta upp hjärnan... fniss... mentaltesta uppfödaren... rotfl.gif

--------------------
          Det ska gå.

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 11-02-2008, 18:38
          Länk hit: #13

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

CITAT (Myosotis @ 11-02-2008, 18:26) *
          Jag kan som vanligt inte öppna länken, kan inte nån berätta vad det står mer? Jag hoppas verkligen tjejerna fick sin valp till slut!
          Kul ni har skrivit också... leta upp hjärnan... fniss... mentaltesta uppfödaren... rotfl.gif

Det finns gott om knäppskallar där ute.... whist.gif

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Stella-Polaris
          Inlägg 11-02-2008, 18:42
          Länk hit: #14

Gäster

Tänk om England skulle införa lag på sexuell läggning och Djurägande. Då skulle ju en Engelsk parlamentariker eller biskop, som gått på internatskola och Cambridge, inte ens få köpa en vandrande pinne..... naughty.gif

Redigerat av Stella-Polaris: 11-02-2008, 18:46

Citera
          MariaS
          Inlägg 11-02-2008, 18:45
          Länk hit: #15

Medlem
          Antal inlägg: 12 573
          Medlem nr: 2 930

CITAT (Myosotis @ 11-02-2008, 18:26) *

I länken står det att kennelägaren tilldömdes skadestånd och att dessutom betala rättegångskostnaden på 45000:-, så det blev en dyr läxa!

Citera
          Elisabeth G
          Inlägg 11-02-2008, 18:53
          Länk hit: #16

Medlem
          Antal inlägg: 116
          Medlem nr: 4 285

Det är så självklart så det borde inte behöva sägas. Och hon ska ha rätt att vägra sälja till vem hon vill UTAN att ens motivera varför. Denna "kränkningshysteri" som breder ut sig som en farsot är grotesk.

Som uppfödare ska man självklart ha rätt att sälja enbart till den man känner förtroende för. Känner man inte förtroende för en person, oavsett skäl, ska man inte behöva sälja.

Men lite korkad verkar uppfödaren vara. Annars hade hon inte sagt som gjort utan bara backat ur affären.

Redigerat av Elisabeth G: 11-02-2008, 18:57

Citera
          Grå
          Inlägg 11-02-2008, 19:00
          Länk hit: #17

Medlem
          Antal inlägg: 2 648
          Medlem nr: 11 526

CITAT (Stella-Polaris @ 11-02-2008, 18:22) *
          Kolla på stan och större hundar. Är det bara jag som fått för mig att oftast väljer män tikar och kvinnor han hundar.... confused.gif Har alltid undrat vad som ligger bakom..

Vi kvinnor har fullt upp med våra egna menstruationer och har ingen lust att hålla på och krångla med löptikar också innocent.gif

Citera
          Lilla Birka
          Inlägg 11-02-2008, 20:19
          Länk hit: #18

Medlem
          Antal inlägg: 4 878
          Medlem nr: 9 054

CITAT (MariaS @ 11-02-2008, 18:45) *
          I länken står det att kennelägaren tilldömdes skadestånd och att dessutom betala rättegångskostnaden på 45000:-, så det blev en dyr läxa!

Näe, inte tilldömdes väl kennelägaren skadestånd? H*n dömdes till att betala skadestånd till köparen tror jag väl? whist.gif biggrin.gif

--------------------
          Den som väntar på att ta nästa steg, kan bli stående på ett ben resten av livet.

Citera
          Gita
          Inlägg 11-02-2008, 20:21
          Länk hit: #19

Medlem
          Antal inlägg: 5 162
          Medlem nr: 8 833

Låter så korkat så man undrar om det inte är en skröna......
          Visst har kennelägaren rätt att sälja eller inte sälja till vem/vilka h*n vill och har heller ingen skyldighet att ange något skäl.
          Om nu denna kennelägare var så urbotra korkad att h*n angav någons sexuella läggning som skäl då borde h*n nog inte få ha hand om djur heller.
          Gita

Citera
          ingrid fuxwall
          Inlägg 11-02-2008, 20:50
          Länk hit: #20

Medlem
          Antal inlägg: 4 792
          Medlem nr: 5 891

Skröna eller inte - de till och med nämnde det i radionyheterna.

ingrid

Citera

2 sidor V   1 2 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 20-09-2025, 21:38

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon