Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> AOT och kvalitén efter chefredaktörs bytet
          Bilbo i Trollbäc...
          Inlägg 16-02-2008, 16:27
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 109
          Medlem nr: 2 619

Hej,

Vill inte läta gnällig men som mångårig prenumerant av AOT har jag märkt en kvalitétssänkning det senaste året vad gäller både innehållet, stilen samt bilder och grafisk utformning.

Allt om Trädgård var ju länge ledande i Sveirge på området och jag vet inte om det har samband men sedan den gamla chefredaktören slutade (tror hon hette Bettan) och den nya tillträdde har i alla fall jag märkt en försämring.

Nu kanske det inte handlar om chefredaktören utan det kan vara att Bonnier skär ner på kostnaderna för tidningen men hursom, kvalitén har enligt mig försämrats.

Har någon annan här input och tankar?

Citera
          2 sidor V   1 2 >  
          Nytt inlägg
          Svar (1 - 19)
          Betty
          Inlägg 16-02-2008, 16:43
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 14 536
          Medlem nr: 14

Håller med dig, det var bättre förr - på Bettan Anderssons tid. Nästan varje gång det kommer ett nytt nummer så blir jag så besviken att jag allvarligt funderar på att säga upp min pågående prenumeration. Tycker att det gått med AoT som med en del "gör-det-själv-program på TV, typ Äntligen hemma, mest bara flaschiga bilder, nya trender och designe... thumbdown.gif

--------------------
          Norrbottenskusten zon 5-6

Citera
          skogstroll
          Inlägg 16-02-2008, 16:46
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 8 486
          Medlem nr: 9 409

man ska nog ha en låg hörnsoffa i grått och helst ute i trädgården med kinesiska lyktor och arabiska tofflor (är väl fint iofs..) men man undrar var tidningar och TV-program finns för oss som inte orkar/har råd med alla dessa accessoarer... confused.gif

--------------------
          Zon 1
          Simrishamn

Citera
          mamamaggan
          Inlägg 16-02-2008, 16:47
          Länk hit: #4

Medlem
          Antal inlägg: 15 810
          Medlem nr: 2 558

Även jag tycker att den blivit sämre utan att riktigt ha kunnat sätta fingret på vad och varför. Den VAR bättre förr !

--------------------
          Mälardalen zon 2 - 3

Att känna skuld är att vara human

Citera
          Bilbo i Trollbäc...
          Inlägg 16-02-2008, 16:49
          Länk hit: #5

Medlem

Håller med. Bettan var personlig och verkar vara en toppen tjej. Jag läste alltid hennes krönikor och de innehöll ofta lustiga anekdoter och ofta även lite djupsinne. Jag har inget personligen emot den nya redaktören men hon verka vara för mycket "stylad" enligt min smak. Hon framstår väldigt mycket som en produkt än som något unikt.

Jag vet som sagt inte om kvalitéts säkningen det senaste året beror på redaktörsskiftet eller om Bonmnier snålar med budgeten till tidningen....eller om jag bara är en konservativ och mossig trädgårdstomte som inte vänjer mig vid nyheter :-)

Om inget sker de kommande numren så lär jag lämna min prenumeration...helt klart...

Citera
          Betty
          Inlägg 16-02-2008, 16:52
          Länk hit: #6

Medlem

Och så känner jag mig lite lurad när jag läser deras "Frågor och svar", vem skriver svaren? Kenneth har ju slutat på tidningen... unsure.gif

--------------------

Citera
          LadyG
          Inlägg 16-02-2008, 16:55
          Länk hit: #7

Medlem
          Antal inlägg: 8 260
          Medlem nr: 6 231

Tala om det för dem, på ett vänligt men bestämt sätt så att de kan ta till sig era åsikter.
          De kan inte försöka förbättra sig om ni inget säger.

http://www.alltomtradgard.se/om-oss/redaktion/

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          Betty
          Inlägg 16-02-2008, 17:01
          Länk hit: #8

Medlem

CITAT (LadyG @ 16-02-2008, 16:55) *
          Tala om det för dem, på ett vänligt men bestämt sätt så att de kan ta till sig era åsikter.
          De kan inte försöka förbättra sig om ni inget säger.

http://www.alltomtradgard.se/om-oss/redaktion/

Om du bara visste hur många gånger jag med många flera har försökt få några svar av dem... sweatingbullets.gif (Får nästan för mig att de struntar i kritiken) Man tillhör väl antagligen "fel målgrupp"...

Redigerat av Betty: 16-02-2008, 17:02

--------------------

Citera
          Bilbo i Trollbäc...
          Inlägg 16-02-2008, 17:03
          Länk hit: #9

Medlem

Så sant, Man ska inte bara gnälla utan framföra sina synpunkter. Jag tror det handlar om att Bonnier snålar med anslagen till tidningen och kanske den nya redaktören har det jätte tufft att få ihop en bra tidning med minskade anslag.

Inte för att dom någonsinn skulle erkänna detta men jag jobbar inom ett liknande företag så jag vet hur spelet går :-)

Jag ska maila dem med mina synpunkter på ett trevligt sätt.

Citera
          Snöflinga
          Inlägg 16-02-2008, 18:39
          Länk hit: #10

Medlem
          Antal inlägg: 3 999
          Medlem nr: 4 203

Fast jag tycker tidningen är bra om man jämför med vad som finns på marknaden tummenupp.gif Blir lika glad varje gång den dunsar ner i brevlådan ... Vadå, flaschiga bilder ? Inte vill då jag ha några suddiga amatörfotografier, eller vad menar ni ? ... och frågor är det väl inte bara en som kan svara på ...

Citera
          Gunilla T
          Inlägg 16-02-2008, 19:02
          Länk hit: #11

Gäster

CITAT (skogstroll @ 16-02-2008, 16:46) *
          man ska nog ha en låg hörnsoffa i grått och helst ute i trädgården med kinesiska lyktor och arabiska tofflor (är väl fint iofs..) men man undrar var tidningar och TV-program finns för oss som inte orkar/har råd med alla dessa accessoarer... confused.gif

Detdär var roligt Skogstroll...tio poäng!

Citera
          Madeleine1
          Inlägg 16-02-2008, 19:06
          Länk hit: #12

Medlem
          Antal inlägg: 699
          Medlem nr: 2 086

Kvalitet är ju subjektivt. Jag tycker att det är bra kvalitet om jag får det jag förväntar mig till ett pris som är vettigt. Just i det här fallet måste jag dessvärre medge att jag tycker att kvaliteten har blivit sämre... Jag tycker det har blivit alldeles för glassigt, alldeles för fixade 'trädgårdsp-rr'-fotografier och för mycket pryttelfokus för att möta mina förväntningar. Ett par riktigt vettiga reportage har jag dock läst, t.ex när Stefan Mattson gav tips för drömrabatten för ett antal nummer sedan.

Jag har varit prenumerant i många år och direkt efter att AoT bytte skepnad tyckte jag att tidningen blev bättre för att det kom in lite nya idéer, men efter si sådär tre-fyra nummer kände jag att nu får det räcka, och sa upp min prenumeration. Tyvärr.

Och inte ska man klaga utan att framföra konstruktiv kritik och det har jag gjort, så jag gnäller med gott samvete! smile.gif Men... det kanske är läge att göra det igen, för jag skulle gärna komma tillbaka som prenumerant!

--------------------
          Madeleine i Mälardalen *

Citera
          Harvey
          Inlägg 16-02-2008, 19:22
          Länk hit: #13

Medlem
          Antal inlägg: 263
          Medlem nr: 12 888

Jag har alla Aot från första numret, och om jag får säga vilka som ger mig mest, då är det dom riktigt gamla, jag tror det var Karin Berglund som var chefredaktör då..? Dom senaste numrena har blivit bättre och bättre, men det beror väl på vad man vill ha, jag vill ha inspiration. Altså besök i sådana trädgårdar som JAG tycker är vackra, men andra kan ju tycka om andra typer av trädgårdar.

--------------------

Citera
          Tosan
          Inlägg 16-02-2008, 20:43
          Länk hit: #14

Medlem
          Antal inlägg: 4 016
          Medlem nr: 10 798

CITAT (Betty @ 16-02-2008, 16:52) *
          Och så känner jag mig lite lurad när jag läser deras "Frågor och svar", vem skriver svaren? Kenneth har ju slutat på tidningen... unsure.gif

Kenneth har lovat att svara på frågor både i tidningen och i telefon ett tag till. Så det är ff han, men inte så länge till.

--------------------
          Stolt HBT-kompis

Citera
          Monaxe
          Inlägg 16-02-2008, 21:07
          Länk hit: #15

Medlem
          Antal inlägg: 3 326
          Medlem nr: 12 962

Avvslutade min prenumeration för några månader sedan, tycker att försämringen sista tiden var slående. För att inte tala om vad de har gjort med forumet... bedrövligt! Tur att Odla finns!

--------------------
          Monaxe zon 2 på västkusten

Citera
          Betty
          Inlägg 16-02-2008, 23:11
          Länk hit: #16

Medlem

CITAT (Tosan @ 16-02-2008, 20:43) *
          Kenneth har lovat att svara på frågor både i tidningen och i telefon ett tag till. Så det är ff han, men inte så länge till.

OK, då förstår jag.

--------------------

Citera
          Betty
          Inlägg 16-02-2008, 23:22
          Länk hit: #17

Medlem

CITAT (Snöflinga @ 16-02-2008, 18:39) *
          ...../Vadå, flaschiga bilder ? Inte vill då jag ha några suddiga amatörfotografier, eller vad menar ni ? /.....

Nej jag menar inte att jag hellre ser på suddiga amatörbilder. Jag menar att jag tycker att tidningen har mycket mindre textinnehåll numera, det har fått ge vika för en stor andel helsidesbilder. Jag vill hellre ha en tidning med mer intressant läsning än en tidning att mest bara titta på bilder i.

Redigerat av Betty: 16-02-2008, 23:22

--------------------

Citera
          Monica M zon 4
          Inlägg 17-02-2008, 08:18
          Länk hit: #18

Medlem
          Antal inlägg: 3 070
          Medlem nr: 21

Jag gillar heller inte nya stuket på tidningen. Stora rubriker i grälla typsnitt främjar inte läsbarheten precis. Många inredning- och trend-artiklar roar inte mig heller och dessa kändisar som får tycka till om vilka tomater de gillar kan jag också vara utan. Nä, det var bättre förr.

Citera
          Bilbo i Trollbäc...
          Inlägg 17-02-2008, 10:23
          Länk hit: #19

Medlem

Reportaget om vilka kändisar som gillade vilka tomater var så pinsamt.

Jag är medlem i Svensk Trädgård och deras tidning, Hemträdgården håller så hög klass även om det grafiska lämnar mycket att önska där så är innehållet fantastiskt.

Medlemsskap kostar runt 220:- per år och då får man tidningen 4 ggr samt många plansskolor ger en rabatt! Jag har 25% hos min närmsta planskola och då sparar man snabbt ihop medlemsavgiften. För er som är nyfikna, kolla in: http://www.tradgard.org/

Någon nämnde Karin Berglund och jag måste säga att min respekt för den kvinnan är så stor. Hon är min egen trädgårdsguru och jag läser allt av henne! Hon är så ödmjuk i sin inställning till växter och till livet.

Citera
          Gloriana
          Inlägg 17-02-2008, 10:37
          Länk hit: #20

Medlem
          Antal inlägg: 374
          Medlem nr: 3 741

Det var Ulla Hasselmark som var chefredaktör när AoT startade på 90-talet. Enligt min inte särskilt ödmjuka åsikt så var tidningen som bäst då.

Även jag har lagt märke till en rätt kraftig kvalitetsförsämring. Det är mycket yta och lite substans. I och för sig tycker jag inte AoT har varit speciellt bra förutom de första åren men något givande har man alltid kunnat hitta. De senaste numren har varit tryckta på ett mycket sämre papper vilket gör att hela tidningen blir sladdrig. Det är väl ok, om innehållet är bra men år innehållet mediokert så blir intrycket ännu sämre (om ni fattade vad jag menade...). Jag förlänger nog inte prenumerationen när den tar slut.

Jag gör reklam för Natur och Trädgård :-) det är en riktig tidning det...nja, förresten, snarare bok!

--------------------
          Bättre sått än aldrig!

Gräva bör man annars dör man!

Citera

2 sidor V   1 2 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 25-06-2025, 07:57

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon