CITAT (Thomas Wahlqvist @ 22-02-2008, 19:40)

Den T som är på fotot är misshandlad av någon som gillar att se på något som har en del estetiskt att önska.
så du tycker jag har misshandlat min thuja ?? och varför tycker du detta ??
tror personlig det är bra för den att man rensar ur och så det blir luftigt ,, den delen jag klippte bort va risig och ful och rätt så skadad plus för lite ljuse så mycket av det va brunt . thujor blir ju oftast fula i mitten eller att grenar dör bort , tar man då bort dessa kommer där in luft och ljuse och den ser mer vital ut och växer sig friskare . i för övrigt trivs den thujan väl ( lite för väl ) och tror inte den känner sig misshandlad , att kapa toppen är att misshandla men att rensa ur dött och skadat och stamma upp dom lite är inte att misshandla
och personlig tycker jag det är fint när gamla thujor(som denna som är ca 60år) får lite karaktär med att man visar deras stammar mer ,, hur snyggt är det med en spy grön strut rätt upp ur marken . om nån tycker att jag har misshandlat den så säg gärna till mig
kom på att jag har fler thujor bland annat denna
http://www.flickr.com/photos/9224757@N03/2105070951/CITAT (Solstorm @ 22-02-2008, 17:50)

Fast jag tyckte den var snygg. Tycker om att se stammarna.
lite tycker jag den är fin , även om jag har saker som är mycket snyggare