CITAT (Blomstertanten @ 05-03-2008, 12:49)

Skvallerfenomenet ser bara lite annorlunda ut beroende på var man bor. På en liten ort skvallras det om övriga invånare och i en storstad skvallras det nog mer om sk. kändisar i stället.
Överallt skvallras det !
Det måste ju vara något behov hos männsikan

Annars skulle vi ju inte skvallra
Undrar om djur också skvallrar

Ja undrar om djur skvallrar!!!!!!!
Visst är skvallret olika beroende på ortens storlek.
Ibland blir jag bara sååååååå trött på alla dessa , som någon redan sagt , som påstår att de vet en massa om andras " förhållanden " utan att VETA ett dugg. Egentligen inget speciellt som utlöste mina funderingar nu utan mer att jag bara får nog.
Fattar folk vad de ställer till med ? Här går det ibland de mest horribla rykten om än den ena och än den andra, att den och den t ex har begått brott ( typ incest ) och så visar det sig att det finns inte det minsta sanning i ryktena. En sådan " fläck " går sedan aldrig bort utan man ältar det fram och tillbaka i minst en generation.
Har själv fått höra att jag borde inte prata med med den eller den för att de har släktingar ( på mycket långt håll ) som har suttit i fängelse. Vad i hela friden har det med den människan som jag pratar med att göra ? Blir så trött på att man inte kan bedöma någon utifrån vem den är och inte utifrån vem den , på långt håll , är släkt med.
Redigerat av mamamaggan: 05-03-2008, 21:30