Medlem
Antal inlägg: 98
Medlem nr: 12 623
Ja, som rubriken lyder, var kan man köpa citrusfröer? jag vill ha tag i fröer som en dag om kanske 20 år kan ge mig frukt som är god och ätbar därför vågar jag inte använda mig av kärnor från frukt i butik.
Medlem
Antal inlägg: 9 435
Medlem nr: 3 363
Tyvärr kan jag inte tipsa dig om några fröer (tror att det är sticlingar/ympning som man ger sig på för att få fruktbärande träd) Så om du är intresserad av att testa rota Citrus Lemon så kan du få sticklingar av mig. Mitt träd ger riktigtsura och GODA Citroner varje år
--------------------
Bor och Odlar i zon4-5 ...tips hur man sår penseér finns i mitt album..... Penseé album
Medlem
Antal inlägg: 349
Medlem nr: 7 395
Hej Loobaman!
Jag kan varmt rekommendera www.tradewindsfruit.com i Kalifornien!!! De har billiga fröer till ALLT, låta fraktkostnader och bra instruktioner! Har beställt därifrån flera gånger och är hur nöjd som helst! Beställde 19 olika citrussorter därifrån som jag sådde för 1½ månad sedan. På så såanvisningen stod det att det kan ta 2-3 månader innan de gror, men redan nu har 8 kommit upp och är ca 10 cm höga!
Medlem
Antal inlägg: 752
Medlem nr: 10 947
Kan nån'förklara för mig. Tydligen säljer man citrusfröer på ovan nämnda webbsida. Hybridiserar inte citrusfröer? Eller, är dessa speciella citrusfröer? Hur ligger det till egentligen?
--------------------
Fånga dagen? - Visst! Men ta inte livet av dig när du jagar!