red_squirrel.jpg ( 19.82k )
Antal nedladdningar: 16Jaha, idag ska det då vara påskafton. Mina dryga kusiner i stan har berättat att det smälls så in i dalen och människorna har ställt björkris utanför dörren som de satt fast en massa färgglada ekorrsvansar på, så jag antar att människorna firar påsken för att hedra Ekorren. Helt rätt.
Jag själv som bor här ute i skogen med mina bröder och systrar märker ju inget av detta. Dagarna går som de brukar och vinden susar i grantopparna. Självklart ser man ju ibland V-formationen av kärringar på skärtorsdagen när de flyger "söderut" s.a.s, men det är också det enda och man börjar bli van nu.
Jag kommer ihåg när jag var en liten korre och mor tog mig i handen och pekade upp mot skyn och sa:
"Titta lilleman! Där är kärringarna, nu är det vår!"
Det var en fin stund.
Vi ska ha gårdsfest här idag och jag har bjudit in traktens alla ekorrar. ... eller rättare sagt - jag bjöd 300, så det lär väl komma runt 2000 i vanlig ordning. Jag har förvarnat Komissarie Tjäder och han har lovat att rycka in med hela Orrepatrullen om det skulle gå för hett till i buskarna...
GLAD PÅSK, ALLA KORRAR!!!
squirrel.jpg ( 152.23k )
Antal nedladdningar: 19