Hej alla igen!
Tack alla ni som önskat mej välkommen, det värmde i hjärtat!
Jag är lite imponerad av att Renate i zon 4 REDAN lyckats ta sig ut och gräva, har ni ingen tjäle alls? Vad ska du ha för intressant i din nygrävda rabatt? Å Kajsa frågade om älsklingsrosor.... svår fråga... men senaste sommar var det Jaqueline de Pre`, alla Austin och på höstsidan förälskade jag mej i varma aprikosgula rosor, som tex Postillion, Kordes Aloha mfl.
Numera har jag försökt begränsa mej (jaaa, NÅN sorts gräns MÅSTE man ju ha, trots att det inte är lätt!) till remonterande buskrosor, men det kommer av nån konstig anledning hem en hel del engångsblommande också.....tyyyp pimpineller som är så jättepop här i Finland. Vilka rosor gillar ni andra? Lyckans Anna som bor så nära Ängelholm att hon kan åka och hälsa på Svennis personligen!
Svennis! Vad bra att dina hönor återvänt hem med livet i behåll! Jaa,du verkar VERKLIGEN ha fullt upp med både höns, bin OCH rosor! Det är som sagt ingen brådska med rosorna, det är rätt vintrigt här ännu....! Men det ska bli jättespännande när de kommer! Har alla ni andra redan Balsgårdsrosorna? Och vad tycker ni om dem? Sorry alla frågor, men man blir lätt lite ivrig på den här sidan....
Inte är det så mycket fart o fläng på mej, men jag har just haft vaknätter och går lite på övervarv, det går nog över bara jag slipper ut och gräva! Men nu är det inte många dar kvar till Stockholmmässan, nån annan som ska dit?
See You? Sus