Tack för era svar!
Stiffe: Den är köpt på Öspab och det enda som stod var just Blå måndag.
Bor i Zon 2 och det är västerläge som är tänkt där rosorna ska stå. Tror det är sol ganska stor del av dagen (har precis fått tillgång till radhuset så jag har inte hunnit observera så mycket än men de dagar vi varit där har det varit sol från lunch ungefär och fram till kvällen). Jorden är jag inte helt säker på men tänkte blanda ut med rosjord eller, om det är eländig jord ersätta med rosjord. Dumt? Inte så farligt med blåst då det förvisso är öppen åker bakom men rosorna ska stå framför ett staket är det tänkt. Så det blir ju bra med lä. Ogräs....ja du, just nu är det ju bara gräsmatta där men det blir ändring på det imorgon. Nederbörd, ja du, normalt kanske. Vi bor inte i Sveriges regntätaste område direkt och snö finns det ju knappt ingen på vintern (skånebo). Tid och engagemang finns iaf!
Tosan: Tack för tipsen. Plantorna är barrotade...ska jag sätta dom i en hink med vatten innan jag planterar dom? Just nu står dom i sina påsar ute i carporten men det kanske är bra att sätta dom i vatten ikväll? ska plantera dom imorgon är det tänkt. Vad ska man ha för gödsel? Köpte rosgödsel men på det stod det att man ska vänta till rosorna etablerat sig. Har även köpt benmjöl till mina clematis, kan man använda det till rosorna?
Så spännande det är med nya växter och nu när man äntligen blivit med trädgård går det ju att ta ut svängarna lite! Innan var det balkongodling för hela slanten!
Not a monster, not a bogeyman.
Understand that it's just a person -
not worth devoting any nightmares to.