Medlem
Antal inlägg: 160
Medlem nr: 2 862
Fick sticklingar av pappa på en doftpelargon (åtminstone doftade den massa gott). På lappen hade han skrivit "apricot". När jag googlar verkar det inte finnas en doftpelargon som bara heter så.
Medlem
Antal inlägg: 743
Medlem nr: 7 888
Efter att ha googlat lite ser det ut som att Apricot är en stjärnpelargon, men jag kan inte hitta något om att den ska dofta också. Däremot vet jag att det finns t.ex. Änglapelargoner som doftar också, har själv en sådan som doftar citrus.
Medlem
Antal inlägg: 29
Medlem nr: 8 648
Det är inte så att den bara luktar pelargon då? Alla pelargoner luktar ju. De flesta brukar väl inte vara sådär jätteförtjusta i pelargondoften, men det där med doft är ju väldigt individuellt.
Medlem
Antal inlägg: 7
Medlem nr: 15 852
Apricot är en stjärnpelargon. Stjärnpelargonerna har ingen speciell doft, utan doftar mest som pelargoner brukar. Behandla den som du brukar sköta vanliga zonalpelargoner.
Medlem
Antal inlägg: 160
Medlem nr: 2 862
Fräckt, då har jag väl en apricot stjärnpelargon.
Jag luktar på den hela tiden, luktar görgott. Luktar på andra vanliga pellisar, å de luktar lite olika allihopa förutom en som inte luktar alls. Jag kanske bara har känsligt luktsinne och gillar dofterna. =)