Detta kommer att bli kanon!
Så här är mitt förslag med det praktiska arbetet den aktuella dagen:Surte Bohus Ungdomsfotboll under ledning av Dito Verde:
# Hålla fiket öppet
# Sätta upp och ta ned skyltar "BAKLUCKELOPPIS" vid vägen
# Hålla i besöksparkeringen på grusplanen mellan 11.30 och 16.30
Odlaklubben Väst under ledning av *Ulrica*:
# Ta emot avgift av försäljare mellan 10 och 11.30 (Bettis + kompis ?)
# Anvisa försäljare till en plats mellan 10 och 11.30 (ingrid fuxwall + *Ulrica* ?)
# Se till att folk packar ihop, tar med sej skräp och lämnar platsen mellan 16 och 17, 1-2 personer.
Jag slipper gärna den sista punkten eftersom jag har Simon med mej och både han och jag är nog ganska möra redan vid 15.30 och gärna smiter iväg strax därefter.
Så här är mitt förslag på marknadsföringsstrategi:# Var och en skriver ut det A4 som finns i inlägg nummer två i den här tråden. Dela ut till alla ni känner, sätt upp i affären, på jobbet, på föreningens anslagstavla osv.
# Sprid länken till hemsidan till alla och överallt där ni tror att de skulle vara intresserade.
# Skriv gärna här i tråden när ni har kontaktat någon större förening eller hemsida/forum på nätet så att vi inte blir 10 personer som går på samma. Kom gärna med förslag på föreningar etc. om ni inte har möjlighet att kontakta dem själv.
Dessa kommer jag att kontakta:
Alekuriren (lokal tidning)
Kungälvsposten (lokal tidning)
GöteborgsPosten Guiden (evenemangskalender)
Biblioteken i Ale kommun
Ale Trädgårdsförening