Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> titta! Lyckliga jag kom hem från plantshopen idag:)
          malin72
          Inlägg 09-07-2008, 21:02
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 4 829
          Medlem nr: 7 440

jag har fått en liten extra slant och for iväg till lokala plantshopen idag, skulle köpa stenparti växter whist.gif men kom hem med en massa annat från vill ha listan yahoo.gif så nu kommer jag väl inte kunna sova för jag vill ut och gräva crazy.gif detta kom jag hem med...
          Bifogad fil  år_2008_907__Medium_r.JPG ( 99.49k ) Antal nedladdningar: 36
          <.....detta ska väl vara Ligularia.... Bifogad fil  år_2008_911__Medium_r.JPG ( 112.95k ) Antal nedladdningar: 36

Bifogad fil  år_2008_915__Medium_r.JPG ( 100.24k ) Antal nedladdningar: 34
          Bifogad fil  år_2008_910__Medium_.jpg ( 94.42k ) Antal nedladdningar: 34
          vindruvn är en sukribe
          Bifogad fil  år_2008_905__Medium_r.JPG ( 107.72k ) Antal nedladdningar: 39

vildvinet ska växa upp på skuggsidan av husväggen, vindruvan ska växa mot garagevägg sen får vi se rolleyes.gif

Redigerat av malin72: 09-07-2008, 22:21

--------------------
          mvh / malin zon 2 - 3

yg400.gif

"För att visa, att man inte alls blev rädd när man hoppade till, kan man hoppa upp och ner ett par tre gånger liksom för att motionera sig.
          Källa: Nalle Puh - A.A. Milne"

välkommen till min nya blogg!!!!!:
          min trädgårdsdröm

Citera

Nytt inlägg
          Svar (1 - 8)
          Helen i Piteå Zo...
          Inlägg 09-07-2008, 22:26
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 4 431
          Medlem nr: 72

stenpartiväxter blev buskar och klätterväxter biggrin.gif tänka såååå fort man hittar allt annat man vill ha.... fina köp har du då gjort i alla fall yes.gif

--------------------
          Besök gärna min hemsida: helens-tradgard.se
          eller min Blogg: http://helenstrdgrd.blogspot.com

Citera
          malin72
          Inlägg 10-07-2008, 22:30
          Länk hit: #3

Medlem

CITAT (Helen i Piteå Zon 5 @ 09-07-2008, 23:26) *
          stenpartiväxter blev buskar och klätterväxter biggrin.gif tänka såååå fort man hittar allt annat man vill ha.... fina köp har du då gjort i alla fall yes.gif

:giggle: men idag blev det mitt första stenparti....åkte tillbaka och köpte en massa nytt och så här gjorde jag...
          Bifogad fil  år_2008_919.jpg ( 143.05k ) Antal nedladdningar: 26
          här är platsen....
          Bifogad fil  år_2008_921.jpg ( 136.3k ) Antal nedladdningar: 34
          här är blommorna som ska dit
          Bifogad fil  år_2008_924.jpg ( 130.74k ) Antal nedladdningar: 31
          nästan klart....
          Bifogad fil  år_2008_927.jpg ( 131.27k ) Antal nedladdningar: 39
          så här blev det sweatingbullets.gif giggle.gif gud vad det var skojj att göra ett stenparti tummenupp.gif

--------------------
          mvh / malin zon 2 - 3

yg400.gif

"För att visa, att man inte alls blev rädd när man hoppade till, kan man hoppa upp och ner ett par tre gånger liksom för att motionera sig.

min trädgårdsdröm

Citera
          Lady Hamilton
          Inlägg 11-07-2008, 10:19
          Länk hit: #4

Medlem
          Antal inlägg: 9 435
          Medlem nr: 3 363

bravo.gif Grattis Malin! Åh! Vad många fina växter du har hittat yahoo.gif

Själv har jag ganska fullt eller hade i allafall innan denna eviga torka inträdde mad.gif
          Men jag har varit i väg o kollat lite varstans men tyvärr inte hittat det jag sökt dunno.gif bl.a. Rudbeckia...........de verkar vara 'tvärslut' över allt

--------------------
          Bor och Odlar i zon4-5 ...tips hur man sår penseér finns i mitt album.....
          Penseé album

Citera
          malin72
          Inlägg 11-07-2008, 11:05
          Länk hit: #5

Medlem

CITAT (Lady Hamilton @ 11-07-2008, 11:19) *
          bravo.gif Grattis Malin! Åh! Vad många fina växter du har hittat yahoo.gif
          Själv har jag ganska fullt eller hade i allafall innan denna eviga torka inträdde mad.gif
          Men jag har varit i väg o kollat lite varstans men tyvärr inte hittat det jag sökt dunno.gif bl.a. Rudbeckia...........de verkar vara 'tvärslut' över allt

thanks.gif nä torkan är inte skojj..usch och fy,trots att det regnar då och då känns det hel torrt g.gif men hm har ni inga rudbeckia hos dig, det fanns olika där jag handlar, vilken söker du??? Om jag nu kommer iväg på odliat resan (coh det ska jag hoppas jag) så kanske jag kan ta med en uppåt whist.gif

--------------------
          mvh / malin zon 2 - 3

yg400.gif

min trädgårdsdröm

Citera
          Helen i Piteå Zo...
          Inlägg 11-07-2008, 12:09
          Länk hit: #6

Medlem
          Antal inlägg: 4 431
          Medlem nr: 72

Fint stenparti Malin! yes.gif Själv påbörjade jag på ett förra hösten och är nästan klar.... fattas bara lite stenar på duken....

--------------------
          Besök gärna min hemsida: helens-tradgard.se
          eller min Blogg: http://helenstrdgrd.blogspot.com

Citera
          malin72
          Inlägg 11-07-2008, 12:38
          Länk hit: #7

Medlem

CITAT (Helen i Piteå Zon 5 @ 11-07-2008, 13:09) *
          Fint stenparti Malin! yes.gif Själv påbörjade jag på ett förra hösten och är nästan klar.... fattas bara lite stenar på duken....

tack tack...ja mitt är ju inte så stort så jag höll på hela dagen igår bara för att det var så kul fniss idag får jag lida för det ryggen värker med det var det värt så fort jag går runt hörnan och tittar på det blush.gif kanska att vi skulle be om ett stenparti forum...det är roligt att hjälpa till och få tips och ideér tummenupp.gif vi har ju damm mm flirting.gif

--------------------
          mvh / malin zon 2 - 3

yg400.gif

min trädgårdsdröm

Citera
          Lady Hamilton
          Inlägg 11-07-2008, 14:31
          Länk hit: #8

Medlem
          Antal inlägg: 9 435
          Medlem nr: 3 363

CITAT (malin72 @ 11-07-2008, 12:05) *
          thanks.gif nä torkan är inte skojj..usch och fy,trots att det regnar då och då känns det hel torrt g.gif men hm har ni inga rudbeckia hos dig, det fanns olika där jag handlar, vilken söker du??? Om jag nu kommer iväg på odliat resan (coh det ska jag hoppas jag) så kanske jag kan ta med en uppåt whist.gif

Augusti är en väldigt bra månad för odlait-resor whist.gif ............Och det jag söker är den vanliga
          Rosa
          Bifogad fil  images.jpg ( 4.56k ) Antal nedladdningar: 7

i olika varianter angel_not.gif

Redigerat av Lady Hamilton: 11-07-2008, 14:32

--------------------
          Bor och Odlar i zon4-5 ...tips hur man sår penseér finns i mitt album.....
          Penseé album

Citera
          Överbölingen
          Inlägg 12-07-2008, 19:30
          Länk hit: #9

Medlem
          Antal inlägg: 1 602
          Medlem nr: 707

Intressant att följa ditt stenpartis tillblivelse. Håller just på att fylla resterande 3 kubik med sand. Har stått stilla ett tag på grund av problem med att få sanden kvar på grund av lutningen. Ca 30 %. Men granstockar diagonalt och fiskbensläggning där det är som brantast fixar det nog ett 15tal år framöver.
          Blir spännande att följa dina växters framfart. Jag har laddat med ett femtontal arter i barnkammren. Mest lewisior och saxifragor men en del dianthus och primulor också. Samt en sandkörsbärsbuske. Tänker prova daggranunkeln där också fast den hos oss stortrivs i lerjord.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 26-12-2025, 02:40

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon