Ja, men då ska jag visa några bilder på hur det ser ut hos mig….då lär ångesten lätta

.
Vi tar det lite översiktligt!
När man kör ner på parkeringen och tittar upp emot själva stugan så möts man först av de stora fula solfångarna på taket. Jag tröstar mig med att det är miljövänligt. Sänker man blicken så ser man mina två gruspartier som jag faktiskt är ganska nöjd med. Resterna av isbrännan på (o)gräsmattan finns också tydligt synliga.
Stugan_1_Large_.jpg ( 225.8k )
Antal nedladdningar: 55Sänker man blicken ännu mer ser man en rufsig tufsig, tuva självsådda prästkragar. Jag har så himla svårt att rensa bort blommor så låter jag prästkragarna fortsätta växa runt krukan med sommarblommor.
Prästkragar2.jpg ( 243.07k )
Antal nedladdningar: 46Tittar man till vänster så ser man utsikten mot ”lillstugan”, rosgropen, grillen och pallkragarna samt den obligatoriska isbrännan.
grillen3_Large___Medium_.jpg ( 136.49k )
Antal nedladdningar: 44I rosgropen blommar just nu rosorna som tokiga…..Dagens favoriter är John Davis och Henry Kelsey.
JD_Large_.jpg ( 256.61k )
Antal nedladdningar: 22
HK_Large_.jpg ( 125.5k )
Antal nedladdningar: 35Nu går vi ner på gräsmattan igen och blickar norrut. Där har jag min skogsbacke där jag eftersom behov av plats för frösådderna uppstår – gräver nya rabatter. Mellan rabatterna har jag små stigar med täckbark. Det finns en tanke och det är att man inte riktigt ska kunna avgöra när trädgården slutar och skogen börjar. Längst upp vid stenarna finns det ett torvparti med Roddar och andra surisar.

Tittar man mot öster så ser man min riddarsporrerabatt och den kommer vilken dag som helst att explodera men blommor

Sen finns det en hel del rosor och diverse perenner i utspridda i rabatter lite här och där men dom tänker jag förskona er ifrån. Men alla rabatter är "upphöjda" och har endera stenar eller stockar till kanter
Jag har en väldigt rufsig ”trädgård” och så måste jag ha det eftersom den finns vid vårt sommarhus och jag har begränsat med tid att sköta den. Fem korta semesterveckor går fort…sedan är det ju i bästa fall på helgerna

. Men hur rufsig och spretig den än är så älskar jag den

.
/Anki