CITAT (Belunn @ 31-07-2008, 20:43)

Jag började med en rejäl genomvattning, därefter lät jag jorden torka upp en gång och sedan dess har jag hållt jorden lätt fuktig. Är detta rätt eller vill det alltid torka upp helt emellan vattningarna? Det står att det ska vattnas dagligen på lappen som följde med.
Jag har placerat trädet ute i skyddat sydöst läge. Bladen fortsätter dock att gulna och tillslut torkar de ut helt och ramlar av. Jag vet inte riktigt vad jag gör för fel. Jag köpte trädet i våras och planterade om det i någon lecablandad jord. I början växte det så att det knakade för att nu helt ha avstannat och börjat tappat bladen istället.
Vad gör jag för fel?
när den nu stått inne i uterum är den inte riktigt med i svängarna . och kommer den ut nu så kommer den nog tappa bladen och avstanna i tillväxten . men det är helt normalt och inget som skadar den så gör den när den ska ställa om sig . plus snart ska den in i vila om nån månad så då tappar den bladen av naturlig orsak dvs för höstlöv . sedan till nästa vår när du tar ut dom nakna grenarna i ett varmt och soligt läge ( skydda den mot vårfrost eller ta in ) men väl ute på våren kommer den få nya friska fina blad . plus vattnar du den för mycket visar det sig som gula blad . så låt den torka upp mellan vattningarna .-