CITAT (renate @ 21-08-2008, 22:16)

Wow så stor din GdF är min är köpt i vår men har blommat rikligt och har nya knoppar,jag ha de framför Stanwell Perpetual.Ska den klättra kika den in i altanfönstret.
Min GdF köptes på 90-talet, och har alltså ett par år på nacken...Meningen var att rosen inte alls skulle bli köpt - första året kände jag nästan som om Rune på Örtagård hade lurat på mig den. Vilket jag senare har ångrat tusenfalt! Det är säkert läget som gör att rosen är så stor - ja så väldig att jag är behov av stege vid beskärning(iochförsig, jag är ingen lång person, men det är de tillfällena min man får vara med vid beskärningen...)- men i och med att min man gjorde vid uteplatsen i sommar(förhöjt den med trädäck), har rabatten till GdF blivit nedsänkt. Något som är bra med rosen GdF, är att den inte anses speciellt näringskrävande. Vad jag läst mig till om myskroshybrider, skapade bl a av Pembertons , är det en del som inte är speciellt näringskrävande, om man jämför med tehybrider och remontantrosor.
Underbar ros!!!
Ghislain.JPGPS! GdF är ingen Pembertonros, utan skapad av Turbat, till minne av en kvinnlig hjältinna från 1:a världskriget. DS.
Redigerat av AnnammA: 22-08-2008, 08:51