Medlem
Antal inlägg: 29
Medlem nr: 1 250
Hejsan! Jag undrar om någon här kan råda mig om hur jag ska göra med min eldkrona sen när frosten börjar komma. Den står nu på balkongen (öster/norrläge) och blommar för fullt. Ska jag ta in den i lägenheten sen när det börjar bli kallt om nätterna? Skulle den klara ett inomhusklimat tro?
Medlem
Antal inlägg: 5 649
Medlem nr: 208
den trivs bäst inomhus då det blir kallt jag har redan tagit in min den kan tappa bladen men kommer snart igen igen så den ska ha vanlig rumstemperatur o dricker inte så mycket vatten på vintern
om det är lantana camara du pratar om
--------------------
lev idag imorrn kan de vara försent min hemsida yla oldwolfie
Medlem
Antal inlägg: 29
Medlem nr: 1 250
Åh, det låter spännande, det måste jag prova!
Vad tror du, ska jag sätta dom i jorden nu eller bara ta loss dom och vänta tills i vår? (de blåa bären alltså. Sticklingar kan jag väl ta när som helst?).
Medlem
Antal inlägg: 5 649
Medlem nr: 208
du kan väl sätta ett par nu o ett par sedan i vår eller hur testa de e bara att trycka ner dom lite i jorden o vänta så kommer den upp bären sitter kvar så du kan ta dom sen i vår också
--------------------
lev idag imorrn kan de vara försent min hemsida yla oldwolfie
Medlem
Antal inlägg: 1 057
Medlem nr: 1 309
Det var intressant att eldkronan kan övervintras i rumstemperatur. Men klarar den sig om den flyttas från trädgården till en inglasad balkong också. Där blir det svalt, men förhoppningsvis inte minusgrader.