CITAT (Monica M zon 4 @ 13-09-2008, 06:31)

I natt har vi bara haft 1,4 grader! Jag bor i Marks kommun, 2 mil söder om Borås. Nu är det definitivt höst.
Igår började jag slänga sommarplantor. Har röjt färdigt på trappan. Idag ska jag fortsätta med resten. Borde nog ta in daliorna också. Pellisarna kan nog klara sig lite till. Blir det tid över borde jag göra ett land och gräva ner lite plantor jag köpte förra helgen. Får se hur långt jag hinner. Men först blir det ett besök på Skene Marten! Får se om jag gör några fynd!

i Kinna har det varit som lägst +4,5c .
CITAT (renate @ 13-09-2008, 10:38)

Tror du det?jag har ingen erfarenhet av den,planterade den i kruka tillsammans med 'Diamont Frost* och några nejlikor.Har den vid entren.Den får vara där ett tag till innan jag tar in den.
jag kan man säga hur det gick till på förra plantskolan där jag jobbade/hade praktik .
alla Cordyline på plantskolan stod ute hela denna vinter som varit , lägst ca -10c -12c både gröna och röda sorter klarade sig bra .
fast du behöver ju iförsig inte utsätta den för frost . men någon lätt frostnatt klara den nog om du skulle glömma den .