CITAT (Trädet (ZonV) @ 24-10-2008, 15:33)

Jag ska till Ikea, Haparanda och gör bort julklapps inköpen den 22 nov.
Tar gärna mot tips om affärer som bara finns där. Ska dit för första gången. Någon på detta forumet måste väl ha varit där och trängts...tack!
Det finns en hel del affärer omkring IKEA, bl. a Fabriksbutiken som Margith nämnde, dom säljer 2:a sortering av Ittala, Hackman och andra kända "dyra" porslinsfabriker och jag tycker inte att det är speciellt billigt
Det finns Barnens Hus, Candy World- världens största godisbutik,Sportaffär-kommer inte ihåg om det är Team Sportia eller Intersport
Hemtex,Skopunkten ligger där.
Nästa vecka på torsdag öppnar det stora köpcentrat i Torneå , det ligger på promenadavstånd från Ikea och där öppnar bl.a
Marimekko, Anton&Laura- klädbutik som importerar kläder från Bulgarien och dom har ensamrätt på dessa kläder i Sverige och Finland,
sen blir det en massa andra butiker där som jag inte har koll på i dagsläget.
När du kommer till Haparanda hittar du på vänster sida ett köpcentra som innehåller Överskottsbolaget, Jysk, ICA Extra-en jättefin ,stor mataffär och så är det nån mer butik som jag just nu inte kommer ihåg.
Lite längre fram på höger sida hittar du bl.a Rusta och några andra outlettbutiker
Sen har du centrala Haparanda som ingen hinner besöka men som har ett antal mindre butiker
Om du hinner så gör ett besök i Torneå, det finns så mycket annat där , som inte finns i Sverige
Ha en trevlig resa och vinka gärna till mig när du passerar, jag bor bara några meter från E4 och ser alla bilar som passerar om jag inte har annat för mig
Glad fd. amatörodlare vid Norrbottenskusten zon 5-6