Medlem
Antal inlägg: 686
Medlem nr: 2 985
Rosenbladet, medlemstidningen för Svenska Rosensällskapet. Det var väldigt trevliga reportage i den, bla har Kajsa skrivit om Austinrosor och tagit jättefina bilder. Håller med dig om att Grace var rusktigt fin!
Medlem
Antal inlägg: 72
Medlem nr: 12 693
Kajsa, tror du att den klarar min blåsiga, kalla zon 4-5? Läste lite om den. Zon 3, minst 6 timmar sol. Jag har en "Golden Eye" som gärna vill ha lite sällskap
Medlem
Antal inlägg: 7 705
Medlem nr: 276
Köp 2 ex av rosen, en för kruka och vinterförvara den svalt och så gräver du ner den andra i rabatten och på hösten kupar du den mycket, stor hög jord/kompost så kan det gå vägen, man vet aldrig förän man testat själv. Går det åt skogen så har du krukrosen att glädjas över. Dom skriver alltid zon 3 på många Austin rosor men många är tuffare än så.
--------------------
Den som planterar en trädgård planterar lycka Bor i zon 3 - 4
Medlem
Antal inlägg: 7 705
Medlem nr: 276
Grace finns hos Flora Linnea och Rosenposten i Danmark men är billigast hos www.koggensrosor.se där tar man 99 kr för alla Austinrosor, ska testa detta ställe i vår där finns många sorter, det ligger i Blekinge och har postorder.
--------------------
Den som planterar en trädgård planterar lycka Bor i zon 3 - 4
Medlem
Antal inlägg: 5 656
Medlem nr: 834
Jag kollade på Koggenrosor,de har mycket och är prisvärt,jag kommer att beställer av dem till våren(jag som inte skulle ha fler rosor innan alla sticklingar är på plats)