CITAT (mogge92 @ 08-12-2008, 18:04)

Hejsan! FInns hur mycket information om hydro odling som helst. Särskilt svårt eller dyrt bör det inte heller vara, runt 500 kan du nog fixa ett "budgetsystem" för.
Tyvärr så finns det inte så mycket information om hydro på vanliga forum, utan vill du åt riktig information så måste du nog tyvärr in på cb forum eller liknande, det är min erfarenhet iallafall. Har aldrig provat hydro själv, men det finns en kille här på forumet som odlade bla tomater och gurkor i hydro, det växte väldigt bra.
Edit: Oj kanske missförstog dig lite, tänkte nog på "vanlig" hydro jag.
MVH Morgan
Nej jag tror inte du missuppfatta mig... jag menar nog "vanlig" hydro... tror jag... fast dom säger semi före på alla sidor
Här hitta jag min infoJag vill att mina rumsväxter ska klara sig i vinter... jag har extrabelysning men jag tycker dom torkar ur såååå fort. Man ska ju vattna mindre på vintern men jag tycker jag vattnar lika mycke nu, som på sommaren. Ändå har jag stängt av elementen under fönstren, då vi monterade in en luftvärmepump för några veckor sedan
Till semi hydro odling behöver man visst inte någon pump eller syresten. Bara plantera i en burk utan håll i botten man tar håll i sidan så det inte stannar kvar så mycke vatten i botten det blir bara ett par centimeter i botten resten rinner ut i ytterkrukan som ger fukt i luften åt växten.
Själv tänkte jag ta petflaskor skära av toppen och borra håll i sidorna, och ställa dom i ytterkrukor jag redan har, då kommer det inte kosta så mycke. Jag tänkte plantera Yuccapalm, benjaminfikus, chili, kaffe och s:t Paulor på detta vis
Tänkte om det var någon som redan har provat, så jag kunnde få ta del av erfarenheten
Vi får se hur det går för mig då...
Tack *Ulrica* för länkarna dom ska jag läsa igenom...
CITAT
Systemet har tydligen fått namnet akvaponic.
Tack Jan, för ett till "sök ord" nu kan jag hitta mera information.