Jag kan tyvärr ingenting om kaniner förutom det lilla jag googlat fram nu för att veta vad vi kan mata dem med.
Vi försöker i dagsläget att hjälpa dem på plats med att ge dem mat. Just nu så har vi ingen snö här men frågan är ju hur det kommer att gå med dem när snön väl kommer. Vi vet ju inte hur länge de befunnit sig utomhus så om de överlevt den snöperiod vi hade tidigare i vintras är okänt. Vet dessutom inte hur många de var från början.
Vildkaniner kan jag inte tänka mig att det är för de är väldigt vana vid människor och verkar dessutom gilla att bli klappade och föredrar att bli matade gentemot att få maten på marken. De är väldigt nyfikna och skosnören verkar vara kul att gnaga på. Tama kan man väl säga att de är då de inte reagerar negativt när man stryker dem över ryggen samt att de t o m började putsa sig efter maten trots att vi satt alldeles bredvid.
De verkar ha något bo i närheten av där vi matar dem för det räcker med att stanna till en lite stund och ropa så kommer de skuttande.
Vi hoppas på att kunna åka dit i morgon för att försöka leta rätt på var de är på nätterna samt att vi måste försöka lista ut hur många de kan vara. Ska vi plocka in dem måste vi ju vara säkra på att ingen krake blir lämnad ensam kvar. Den äldre herre vi träffade på som påstod att de var 6 st litar jag inte helt på. Han kan mycket väl ha räknat samma kanin flera gånger. Han var lite virrig/konstig.
Har inte tänkt på att kika efter märkning. Ska göra det, tack för tipset.
Tacksam för all liten hjälp vi kan få. Än så länge har jag inte fått någon positiv respons från alla jag frågat om hjälp.
Så här såg det ut när maten inte serverades tillräckligt snabbt.
Liten kanin i påsen.....