CITAT (blomkronan @ 18-02-2009, 01:49)

I normala familjer... så är det barnen som tjatar till sig husdjur! Här är det tvärt om...
När barnen var små skaffa jag en tamråtta

Barnen var inte sååååå glada! ( jag hade råttuppfödning som ung- ÄLSKAR råttor

)
En dag tog jag hem en vandrande pinne... och det blev samma reaktion! usch...

Jag hade pinnen i ett akvarium där jag "planterade" sallad i kruka köpt på ICA...
Pinnen mådde bra av det

tillgång till färk föda hela tiden.
Ett litet tips... till din pinne

Skönt att höra att det finns fler som jag. Jag har åxå haft råttor tidigare och skulle mer än gärna skaffa en igen, men gubben kallvägrar. Likadant med ormar...
Men pinnisarna tog jag hem ändå, de kräver ju i princip inget heller.
Tack för tipset om salladen. Nu har jag väl inte riktigt plats med det, men tänkte så lite ruccola och citronmeliss åt dem, och så har jag köpt hem en persiljeplanta och satt i kruka och det verkar gott.
Men hur är det med ampelliljor? Äter de såna? Fick nämligen ett gäng bebisar över idag så jag tänkte testa att sticka ner dem i sanden...
Men en av pinnisarna höll på att bli kattmat idag. Skulle byta gurkbit åt dem och jag sätter bitarna på en grillpinne för att det ska va lätt att byta och naturligtvis satt det ju en pinne på grillpinnen och sov, så jag tog den i handen och gav den till sonen och såklart ramlade pinnen ner på golvet och katten som satt och undrade vad jag höll på med såg ju att den rörde sig på golvet. Det var bara med knapp nöd vi hann rädda den... Nästa gång ska jag se till att kisse ligger och sover.