CITAT (WingDing @ 26-02-2009, 20:03)

Efter jag läst igenom vad ni har sagt om eller hur å vilken jord man skall ha så måste jag erkänna att jag har gjort allt fel men det verkar funka ändå.
Kör såjord med 20% kattsand för drenering mm & kör underbevattning tillsammans med Skelettblad, Bergspalm, några olika Calatheor & en köttätande växt i ett Nord/Öst fönster med ett bra tag av morgon sol.
Alla står på 2st underbevattnings brickor så de blir dränkta en gång i veckan "en för alla alla för en" typ men de växter helt ok.
Nu till en fråga: Kan man "slänga" ut dem på sommaren tillsammans med typ Algarve (<-- kan vara fel stavat) ?
Mvh Fredrik
Att du undervattnar en Aloe en ggr/vecka, visar sig inte just nu. Det börjar med att rotsystemet drar ihop sig, sen ruttnar rötterna och till slut rothalsen. Detta förfarandet kan ta upp till två år. Under tiden ser Aloen fullt frisk ut. En Aloe med dåligt rotsystem mår helt enkelt dåligt, så kolla hur det ser ut i krukan vid nästa omplantering. Det ska vara ordentligt med rötter som sträcker sig mot krukbottnen.
Självklart ställer man ut sina Aloe på sommaren, men först när frostrisken är över. Ingen Aloe tål minusgrader. Vilket Agaven gör.