Hej Tessan
Det finns en till bild som är mer på hela växten om du klickar så att du tittar på hela albumet på bildlänksidan jag postade i första inlägget.
Det är kanske inte så värst likt ett träd, den har blivit kapad 7 - 8 gånger strax ovanför fönsterhöjd (ca 2.0 m?) pga att det inte finns något mer ljus däröver, men varje vår drar den iväg med 5-6 stänglar flera meter upp i snedtaket som inte blir nåt vettigt med, så den är verkligen livskraftig. Stammen är ca 40 - 50 mm i diameter nere vid botten. Tyvärr ger den ingen frukt, har läst någonstans att avocado väldigt sällan ger frukt i "fångenskap"

Den är ca 15 år gammal nu.
Det är lite synd att den inte fått stå i ett växthus eller så med mer fönster över 2,20 m nivån, som det är nu har den fullt med stubbar på stammen vid den höjden och ser väl lite konstig ut

Angående lössen så har jag torkat så gott jag kan, ska även prova att duscha med såplösning, ev. skulle man kunna använda bekämpningsmedel då jag ju inte tar någon frukt från den.
Går det åt skogen får jag vänta till det blir varmt ute så att jag kan ta ut den på balkongen och spola med trädgårdsslangen. Det fungerar helt enkelt inte att få in den i en dusch.
mvh
Martin