hej igen, kul med så snabba svar! jag är egentligen mest intresserad av utbildning för att jobba inom handelsträdgård/trädgårdsbutik. ev florist men inte anläggning. att jobba som vaktmästare/ på kyrkogård känns väl inte heller direkt lockade. jag jobbar ju i trädgårdsbutik nu och trivs kanon med med jobbet i fråga, kunder, att köpa in varor och lönen är helt OK. däremot är det mkt sena kvällar, och varanna helg är det jobb. vilka arbetstider brukar man normalt ha inom handelsträdgård/florist? hur mkt helg är det?
jag ska utreda min rygg först, ev är det en spricka i en disk, då får jag inte jobba med tunga lyft. är det däremot muskulärt är det kanske inte så dumt med ett rörligt jobb, bara man tränar och försöker lyfta bra. det är mkt lyfta där jag jobbar nu, packar cc-vagnar, står böjd över blombord som är för låga. golvet är stenhårda och ev kanske såna saker försämrar min rygg?
jag kan ju inte hoppa på en utb om jag ändå inte kan jobba med det sen, samtidigt så är kanske mina ryggproblem ngt som går att lösa. kan man få jobb inom handelsträdgård efter ett år på säbyholm, eller är det säkrare att satsa på 2 år (den sk trädgårdsmästaren) ett annat alternativ är ju att jobba som trädgårdsdewsigner eller liknande?
/grönögd
--------------------
www.metrobloggen.se/blandblommorochblad
|