Tack för era tips

Myosotis, det är ju en bra idé, men jag undrar hur det blir med dräneringen - dessutom tror jag inte att jag har ork att gräva ur all jord om jag får in sjukdom - men det är en idé som är värd att ha i åtanke.
Azur, det har du nog rätt i. Jag har fått rådet att ge all mat i inomhusvoljären.
Jan, jag börjar nästan luta åt att bara ha nät i botten o tunt med jord ovanpå som jag sår gräs m m i. Då får ju fåglarna ett naturligt underlag och får jag in sjukdom så får jag leja hantverkare att göra betonggolv.
Det lär ju sitta vilda fåglar på nättaket och skita ner i voljären - vilket jag nu lärt mig kan medföra smitta, bl a papegojsjuka. Det vore ju bra om man kan ha voljären åtminstone delvis täckt av något material som släpper igenom uv-ljus och ljus. Fåglarna älskar regn så jag skulle vilja ha en del öppen så att de kan "regnbada" om de vill. Om man har ett tak så minskar man ju iaf mängden spillning från vilda fåglar.
Någon som känner till något material som släpper igenom ljuset, inkl. uv-ljuset?