CITAT (mojan @ 29-03-2009, 21:04)

Mina "Arons skägg" blommar visserligen inte men småplantorna som kommer på tunna trådar är som söta blommor, tycker jag. Jättegullig växt!
Arons skägg är Grön, men det finns en form som är brokbladig med vita och rosa mönster/fläckar.
för att den ska blomma vill den ha sval vinter. den är ju också vinterhärdig i södra Sverige.
CITAT (tepa @ 29-03-2009, 20:15)

Tack för era förslag. Rosenstänk har jag googlat på. Den är ju jättefin. Oxalis är ju också fina. Arons Skägg ska jag lite titta på, men blommar den ? Kom på själv, att det ju finns rosablommande Begonior och ros Sankt Paulior. Men Pauliorna kanske inte tycker om platsen, sydost. Jag skulle ju kunna sätta en sådan bakom en annan växt, utifrån sett, kanske bakom Aralian, så får den lite skugga. Vad tror ni om det ?
Hälsn Tepa
Kamelia är nog inget bra val för ett varmt syd/ost fönster + ska kamelian vara ute från tidigt vår till sen höst-tidig vinter och sedan övervintras kallt-svalt och ljust. Oxalis kan ju bli fula på vintern då dom vilar svalt och torrt, annars finns där ju många vackra med rosa blommor. och dom tål sol och värme.
nåt som trivs i sol och värme är ju vanliga rosa hibiskusar, dock är det ju inga ampelväxter.
Redigerat av flaxss: 30-03-2009, 21:58