Det har hänt något hemskt!!!!
Jag hade tio småkrukor ställda i ett flak och eftersom det börjar bli riktigt ont om plats så stod detta brätte ganska långt ut på ett bord i vårt vardagsrum för att de skulle få i alla fall få lite ljus från fönstret. man gör ju så gott man kan för sina små skyddslingar

, eller hur?
Igårkväll satt jag i rummet intill och så hör jag en duns och sedan blir det väldigt tyst i vardagsrummet. min man kommer in till mig tio minuter senare och säger: "Jag råkade välta ner ett par av dina krukor men jag har lagt tillbaka innehållet så gott det gick!" Snabbt sa han detta sista. Säkert rädd att jag skulle bli arg. Vilket jag också blev då jag fick se förödelsen!!!

Jord, märkpinnar med såddernas namn, diverse fröfragment allt i en enda röra i en fåtölj som befinner sig där brättet hade fallit.

Och i fröbrättet stod de tio krukorna vissa med väldigt lite i andra med mera jord i än tidigare etc. Och vissa hade ingen märkpinne en annan hade två osv ...
I detta brätte hade jag sått: Lady och Hamilton, Acnistus Australis vit och blå, Iochroma purpur, Brugmansia, Kängruäpple, Pampasgräs, Gaura och mina busfrön 2.
Idag har de fått en ordentlig inspektion och jag har hittat flera av de frön som går att identifiera i fel kruka blandade med andra frön. Pampasgräset som ju är ljusgroende har ju så små frön så dem vet jag inte vart de har tagit vägen, men vi får väl se om det blir något. Detta går det ju att hitta nya frön till annars. Värre är det med Iochromorna och de andra lite ovanliga fröerna.
Grrr! Varför är det alltid det som man är mest rädd om som går åt skogen?!

Vad hade min man där i hörnet att göra, fanns ju ingen anledning
Varför är han så himla oförsiktig ....

det är inte första gången precis.
Borde kanske polisanmäla honom för mordförsök eller nåt

!!!
Vad tror ni om det här. Kommer Lady och Hamilton och deras kompisar att klara den här persen?
Hopppas verkligen att de gör det. De har fått tillbringa dagen idag i växthuset som solen värmt upp till närmare 30° nu på eftermiddagen. Får väl försöka bevaka dem dygnet runt nu.

!!!!!!!!alltså!!!!!!