Ja, nog är det lätt glömma gå in här.
Jag är norrländska och därför blev daldockorna ett självklart alternativ, just nu är dom ca 30-35 cm och jag måste vattna där så länge torkan håller i sig.
Doftpionen har kommit upp ca 35-30 också och verkar så strong. Den är helt ljuvlig och jag längtar efter den ljuvliga blomman och doften.
Vinterhärdiga växter, ja, den där omöjliga vinrankan som ger sådana fula märken på betongväggen har jag tagit ned och slingrat runt en lång pinne, får se vad det blir. På den väggen ska jag snart placera en hängros, men har inte bestämt ännu vilken.
Har i alla fall varit på Plantagen och köpte en nu underbart lätt vacker kruka. I den har jag planterat en vinröd clematis, några vita bellis och en förgätmigej. En clematis trivs med småväxter omkring sig, berättade trädgårdsmästaren jag talade med. Hon bad mig även återkomma om några veckor när det finns rosor som blommor som man kan plantera och få njuta av direkt.
Ska så småningom lägga in foton på de nya växterna. Tack för inspirationen du gett mig, Mieb!
Jag sänder ytterligare en bild på pionen, mer närbild och jag tror jag hade ca 12 knoppar om inte mer.