CITAT (Österläge @ 16-04-2009, 14:01)

Det finns ju massa buskar o träd som uppstammade, de är jättefina! Potatisblomma (fina lila blommor), järnek (röda bär men kanske giftig?), olivträd, syren som nån redan sagt, mm...
Börja inte nu med massa utsvävningar! Det är tillräckligt svårt att gå igenom en plantskola utan att stoppa på sig alldeles för mycket ändå. Jag försöker ju planera här för en snabb grab&run tur till plantskolan där jag inte hinner titta på nånting annat än det jag bestämt mig för. Hm, ska kanske överge idén och ge en ask choklad och en kökshandduk istället? Det skulle i varje fall innebära att både min plånbok och rygg mår bättre, och sambon blir inte vansinning över att jag gräver ännu en rabatt... Ah, får se vad det blir. Är kanske bra om det går att ge som ett vårdträd för den lille då det egentligen är en födelsedagsfest för honom. Nä, han får nog nåt mer pojkigt ändå.
Nä, inte riktigt så illa men egentligen har jag bestämt mig för att inte sätta en fot i plantskolan förrän jag har fått åtminstone en rabatt i ordning som jag kan sätta alla lökar och så alla frön i som jag redan har. För att inte prata om småttingarna från förra årets frösådd. De jag har lyckats ta hand om står alla mitt i gräset med en förhoppning att de ska klara sig någorlunda. Så då är det bra att man får en extra ursäkt av att köpa present till en kompis...