CITAT (netaave @ 19-04-2009, 01:18)

Det kostar 1 000 kr att registrera en firma hos skatteverket.
Det var nytt för mig att det kostade pengar där med. Jag trodde det var gratis att regga sig hos skatteverket, medan det kan kosta allt mellan 900 och flera tusen att regga hos boverket.
CITAT (blomkronan @ 19-04-2009, 01:50)

Vilken verksamhet ska du ha... Trädgård skötsel?
Du har väl ROT avdraget att tänka på då... inte för att jag vet vad det innebär... men det har du väll koll på!
Men mitt råd är om du har enskild firma... ska du skaffa inventarier/saker säg INTE att du "kommer från en firma"
Priset går upp.... automatiskt!!!! och garanti tiden går ner till tre månader, istället för ett år!!!
Ja, det där ROT-avdraget, när man bara får hälften betalt av kunden, det verkar ju helknäppt....Jag ska framför allt jobba med trädgårdsskötsel, men även viss anläggning och design. Så fort jag får min motorsågslicens blir det trädfällning också.
Men ojdå, är det så illa om man handlar på firman? Tur jag inte ska göra det då - på länge iaf....

CITAT (Motti @ 19-04-2009, 00:29)

Eget kapital !det ska man ha om man starta eget,man ska inte göra sig beroende av banklån.
Det är därför jag vill tjuvstarta redan nu och bygga upp ett kapital, så att det den dagen jag ska ha jobbet på heltid finns pengar att köpa maskiner och inventarier för.