Kom oxå på att vi ska måla husväggen i sommar, så det hade varit bra att vänta med spaljén. Busken behöver väl klippas nu? Kan kanske förbereda med sekatören nu och ta spaljén senare i sommar och så ta sekatören igen nästa vår? Javisst.Hade svårt att komprimera bilderna, annars hade jag bifogat fler där man ser bättre. Något tips om hur man komprimerar bilder enkelt? Jag har Windows Vista om det spelar någon roll.Jag gör det när jag exporterar mina bilder ur bildbehandlingsprogrammet som följde med min kamera. Mina foton importeras till kamerans bildprogram, där de kan bearbetas. Sedan exporterar jag alla bilder, som jag t ex skickar in här på forumet, från bildprogrammet och ut till mappen
Mina bilder (Windows Vista). Det är i samband med denna export som bildstorlek och komprimeringsgrad kan anges. Eftersom mitt kameraprogram är mkt simpelt (det är ju "gratis"), så utgår jag från att motsvarande funktion bör finnas på alla typer av sådana program, och jag utgår också från att ngt sådant program medföljer alla kameror. Om mot förmodan så inte är fallet så finns det garanterat freeware- och shareware- bildbehandlingsprogram på nätet. Även på proffsiga köpeprogram brukar det finnas prova-på-versioner som man kan testa. Så ut och googla bara.
/S
Redigerat av Stiffe: 28-04-2009, 22:04