CITAT (Solstorm @ 17-05-2009, 09:31)

Det är så lätt att vara entusiastisk och vilja så mycket nu efteråt när det har gått så himla bra, men lite grann av charmen med det opretantiösa försvinner. Backluckeloppis där vi fyller bilen och träffas och säljer av vårt överskott. Så enkelt och så roligt. Fast det kanske inte är tillräckligt i sig, vi behöver kanske mer grejer för att marknadsföra oss och locka dit människor.
Som jag har fattat det så har en del föreningar olika "marknader". Dels en egen, intern och helt opretentiös där man kan byta, snacka och fika i lugn och ro och dels en mer öppen och strukturerad marknad. Vi kanske ska börja med att fråga oss vad det är vi vill och vad syftet med det är?

Vi vill ju så mycket och det är ju inte meningen att Ulrica ska göra allt, men hur delar man uppgifterna? Däremot tycker jag att alla ska komma med idéer, men om vi tex ska ha lotteri så gäller det att två stycken tar på sig ansvaret för det på direkten. Två personer där båda har lika stort ansvar.
Det håller jag med om! Att vi redan när vi börjar tala om marknaden bestämmer vem som ska göra vad. Det är nog inte så svårt att dela på uppgifterna. Ragga säljare, marknadsföra, göra affisch, annons, sätta upp lappar, ha möte med medarrangörer, hemsida, ta emot anmälningar. Jag har ju gjort mycket av det denna gång och annons, affisch och hemsida kan man ju behålla i stora drag och många kontakter har jag kvar i mailen.

Ulrica, kan vi inte använda gamla marknadshemsidan som mall och bara göra lite ändringar i den?
Jodå, jag hade tänkt att hemsidan skulle ligga kvar året om faktiskt, uppdatera den med de nya bilderna och sedan nytt datum osv. Kanske ändra lite på utseendet (har redan filat lite på det...

)

Är det någon mer än jag som tycker att det skulle vara trevligt med en kaffe- och pratstund efter marknaden?
Det skulle vara jättekul men jag är rädd för att jag personligen inte orkar det. Igår blev det alldeles för mycket och länge för mej så även om det hade varit en timme kortare så hade jag inte orkat fika efteråt. Men det ska ju inte hindra dem som orkar att stanna kvar!