CITAT (Nauti @ 04-06-2009, 10:48)

Sålänge det är roligt så är det ju inte meningslöst. Vissa kanske tycker att det är roligt och meningsfullt att sitta och vara bittra och tracka ner på folk på internet, medan andra tycker att det är roligt att spela och att det då blir meningsfullt för dem

Håller helt med

All tid man inte lägger på att skaffa mat, husrum och annat livsnödvändigt är "fritid". Man kan lägga sin fritid på något som förkortar tiden som går åt till att skaffa livsnödvändigheter, t.ex. till studier som gör att man får högre timlön och kan jobba mindre, men det enda som händer då är att man får mer fritid. Det enda egentligt "meningsfulla" man kan göra är sådant som hjälper andra, t.ex. att jobba mer och skänka överskottet av pengarna till välgörenhet. Detta är meningsfullt så länge det finns folk som av en eller annan anledning inte själva kan skaffa sina livsnödvändigheter.
Om man inte lägger all sin fritid på välgörenhet och samhällstjänst så spelar det egentligen ingen roll vad man gör med sin fritid, bara man tycker att det är roligt. Kolla på TV, läsa en bok, spela datorspel, påta i trädgården, sitta och skvallra med en kompis över en kopp kaffe... allt är lika "meningsfullt" i det stora hela.
Tillbaka till ämnet:
Jag ska handla simsar i eftermiddag efter jobbet

Jag är riktigt nyfiken på hur dom har lyckats få ihop det hela med alla nya koncepten. Förhoppningsvis har dom lagt tillräckligt med tid och pengar på utvecklingen den här gången, dom har ju hur många trogna spelare som helst att göra nöjda. Spore gjorde mig lite orolig, det var förra årets mest överhajpade flopp tycker jag. Det var roligt i c:a 10 timmar, sen har jag inte ens tittat åt spelet. Jag hoppas att dom inte missar lika stort med sims 3.
Och jag hoppas att min dator räcker till... Både sims 1 och sims 2 "tvingade" mig att köpa bättre dator, men jag tror att det ska klara sig den här gången. Det kan vara dags för ny dator snart ändå, men jag har inte ork att sitta och installera om alla program just nu. Först ska jag se om spelet över huvud taget är roligt.