Tro det eller ej ,MEN Edgar Degas har överlevt denna vidriga vinter här i zon4 !!!
Den blommade förra året något så fantastiskt,med så vackra blommor,ingen den andra lik.
En riktig Pärla ,som inte drabbades av någon sjukdom och hade ett fantastiskt fint bladverk och blommor ända tills frosten tog den.
2008_01040024.JPG ( 59.23k )
Antal nedladdningar: 22
Edgar_Degas.JPG ( 189.22k )
Antal nedladdningar: 24Lavaglut har jag också och den har också mycket vackra små super perfekta "tårtrosor,fast mörkt blodröda då.
Den var bland dom första ut på banan här i våras och har heller aldrig haft några tecken på sjukdomar.
Lavaglut.jpg ( 35.17k )
Antal nedladdningar: 26Coral Dawn,frös ner en bit men var snabbt på fötter igen.Har underbart vackra blommor
Coral_Dawn.JPG ( 167.59k )
Antal nedladdningar: 27Schnewittchen har jag bara den klättrande varianten av,en fantastisk ros som inte frös ner en tum i år.
Climbing_Iceberg.JPG ( 76.76k )
Antal nedladdningar: 20Nostalgi är också en favorit och jag har den både som rabatt och stamros,stamrosen är magnifik !!!
Nostalgi.jpg ( 24.6k )
Antal nedladdningar: 26Isabell Renaissance har jag haft,men tyvärr gav hon upp i min lerjord.Och jag tror zon4 är väl magstarkt för henne.