CITAT (lavendelgården @ 20-06-2009, 20:06)

Så, nu tänker jag vara kärringen mot strömmen igen! Man läser så mycket om hur man ska göra, med än det ena än det andra... Sen provar man och det är verkligen inte alltid det funkar!!!!!!
För att kompostera hushållsavfall behöver du en isolerad kompost. I mina komposter är kvistar och grenar portförbjudna, eftersom jag skördar kompostjord två ggr /år. Då är kvistarna ett gissel och dessutom tror jag inte alls de behövs. Efter ett tag ger dom ingen luftning alls. Det viktiga är att blanda - trädgårdsavfall-hushållskompost - gräs om den stannar av - malda kvistar - torkade löv mm. Komposten måste ha en varierad kost för att fungera. Så slår jag än en gång ett slag för kompostmasken - som luftar din kompost på ett alldeles suveränt sätt. Lycka till! Maila mig om du får problem.
Åsa www.lavendelgarden.nu
Har du något bra tips på hur/eller om man kan isolera komposten vintertid, iom att den inte är det. Hörde något om att man kunde sätta upp ett nät runt komposten och som man sedan fyller med t.ex löv mellan nätet och komposten. Eller kan man helt enkelt isolera genom att fixa ihop någon egen historia med hjälp av vanligt glasullsisolering?