HejHej!
Tänt att få ha en bod som är så varm
Oj oj oj, hur har du kunnat få plat med så mycket =) Men det var väldigt smart med ikea kassar! Använder dem till mkt som bla bära ved i, tvätt, osv inte inte har jag tänkt på det.. Bra tips! Sånt gillar vi skarpt!
Vänta lite här nu! ÄR CHILIN FLERÅRIG!!!! Hur fungerar det? vissnar den ner och kommer ny eller "stannar den i växten"? Funderade nämligen på att göra ett experiment med att gräva upp ina och sätta dem i krukor inne och se om dem överlever... men nu ska jag alltså sätta dem i ikeakassar och övevintra dem i garaget!!!! Kräver dem mkt sol?
Yepp, ville oxå ha paprika nästa år mn jag kunde inte hålla mej så jag köpte frö(Spetspaprika) och planterade nu innomhus =P Och nu har dem kommit upp

Både paprikan och jordnöten!
Om jag får några jordnötter nu frammigenom kan jag ju skicka några till dej om du vill driva upp dem =)
Ivårt växthus är det vanligt glas så det är ungäfär lika kallt som ute när det är kallt men varmare än ute när det är varmt...
Men vi bygde nytt altantak med kalanplasst nu i helgen så det blev några små bitar över jag tänkte ha som drivbänkar på landet =) Men hur håller du varmt fär ute i växthuset?
Kiwi.. då måste man ha han och hon planta va?
Nästa år blir det:Meloner så klart.. En rysk sort tror jag från impecta, nästan allt kommer nog bli från impecta..
100% Femenin gurka
Den övervintrade chilin =)
Majs, fast utomhus, i mängder nästa år =D + Minipop
Smultonspenat
någon mer melonsort
paprika som jag har inne nu
Vildtomat
Någon form av bönor / ärtor
+Nått jag inte vet =P Men jag är sugen på typ något större som ex Kiwi, periska eller något likanande(?)
Det vanliga, morötter, rödbetor, citronmelis, dill, persilja, gräslök, timjan, osv
Själv? Planer inför nästa år, fler bra ideér?
Ps. Åt min första melon i tisdags!! Den var himelskt god! Tyvärr lite för tidigt tagen =/ 800g.
Ha en bra dag!