Tack alla för era mkt utförliga svar! Nu är jag extra glad och kommer ta ännu bättre hand om mitt lilla träd. Inser ju nu att den faktiskt verkar vara ganska ovanlig då. Ja, inte ser den ut som de bilder jag sett, inte heller lik 'Drummondii' som du visade här Åsa...

OCH jag tycks extra lyckligt lottad då för min har aldrig reverserat ännu. Inte ett enda helgrönt blad har den producerat! Hoppas, hoppas att den ger likadana plantor via fröna!! Nu har den tagit sig igen efter den jobbiga flytten och mkt tack vare allt regn som varit gissar jag att den klarade det bättre denna gång. (Inte alltid så dumt med lite regn om man är trädgårdsglad).
Ja, jag har läst på om okulering för den tanken slog mig också att man kunde prova men om man gör det med en vanlig moderplanta så lär man ju få hålla på och ta bort gröna blad på den sedan och det är ju synd, eller hur?
Jag ska gå ut och fotta nu faktiskt, inspirerad av era svar!
Om det nu skulle vara så att detta faktiskt är en ny variant... Vart vänder man sig för att få den registrerad utifall jag nu lyckas föröka den?