Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Centrera en bild i ett inlägg?
          Cilla
          Inlägg 11-12-2002, 16:39
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 9 115
          Medlem nr: 126

Hej,

Går det att centrera och högerställa en bild i ett inlägg? Verkar inte funka med tabbar eller mellanslag.

Cilla

--------------------

Citera

Nytt inlägg
          Svar (1 - 13)
          Ingemar
          Inlägg 11-12-2002, 23:35
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 210
          Medlem nr: 7

smile.gif

För att det ska fungera måste jag tillåta att ni får använda htmlkod i inläggen. Jag vet inte om jag vågar det? Det är rätt enkelt att sabotera en hel del i sådana fall, om nu någon vill det. Och alla klarar väl knappast av att använda html och då kan det ju rätt roligt ut, och dessutom lär jag väl få svara på fler frågor om hur man ska göra

laugh.gif

Men jag har ställt in den här avdelningen för html så kan vi ju se hur det blir om ni testar.

--------------------

Citera
          KURT
          Inlägg 12-12-2002, 06:50
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 10 440
          Medlem nr: 34

Test av HTML kod
          bild placerad till höger

Det verkar ju fungera

Citera
          Cilla
          Inlägg 12-12-2002, 14:40
          Länk hit: #4

Medlem

Hej Ingemar,
          Är det nödvändigt att öppna HTML-koden? Kan du inte göra en kodknapp/tagg för centrering, höger- och vänsterställning?

Cilla

--------------------

Citera
          Virgo
          Inlägg 13-12-2002, 01:06
          Länk hit: #5

Medlem
          Antal inlägg: 1 934
          Medlem nr: 17

Hm, jag undrar bara varför är det så viktigt att t.ex att kunna högerställa en bild i detta forum?

--------------------
          mvh
          Virgo

Den som hittar stavfel får behålla dessa!

Citera
          Berith
          Inlägg 13-12-2002, 08:01
          Länk hit: #6

Medlem
          Antal inlägg: 15 282
          Medlem nr: 18

Undrar jag också... blink.gif De flesta inlägg - som innehåller 1-2 bilder! - är lättlästa som de är. Men när inläggen innehåller en hel hoper bilder, kanske 8-10 stycken blir de väldigt röriga och svårlästa. Om man vill visa många bilder som kommer från olika sidor är det kanske bättre att länka till sidorna.

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          Cilla
          Inlägg 16-12-2002, 23:15
          Länk hit: #7

Medlem

CITAT (Virgo @ 13-12-2002, 01:06)
          Hm, jag undrar bara varför är det så viktigt att t.ex att kunna högerställa en bild i detta forum?

Nej det är inte helt viktigt. Men om man ska utveckla ett forums layout så vore det bra att kunna välja var i inlägget bilderna hamnar och inte alltid ha dem vänsterställda. Framför allt skulle man kunna göra bättre bildpresentationer om man kunde centrera dem.

Men som sagt, hur snygga inläggen i ett forum är tillhör inte det viktigaste.

Cilla

--------------------

Citera
          Berith
          Inlägg 16-12-2002, 23:24
          Länk hit: #8

Medlem

CITAT (Cilla @ 16-12-2002, 23:15)
          Men om man ska utveckla ett forums layout så vore det bra att kunna välja var i inlägget bilderna hamnar och inte alltid ha dem vänsterställda. Framför allt skulle man kunna göra bättre bildpresentationer om man kunde centrera dem.

Mitt minne kanske slirar igen blink.gif men jag har för mej att det var några här som protesterade högljutt när det för ett tag sen pratades om att utveckla forumet...

Jag förstår inte hur bildpresentationer blir bättre av centrerade bilder! Visst, det kanske inte blir sämre, men varför just bättre? Kan du utveckla det lite? unsure.gif

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          Virgo
          Inlägg 17-12-2002, 01:39
          Länk hit: #9

Medlem

Hej,

I forum är väl "pratet" det viktigaste?
          Att utveckla forumets layout är väl webmasterns göra?
          Om du menar att skicka upp långa inlägg med bilder hit o dit så att det ser ut som nån websida, så vetefaan.
          Då är det väl bättre du @ Cilla har en privat sida och skickar med en länk dit.

--------------------
          mvh
          Virgo

Citera
          Cilla
          Inlägg 17-12-2002, 10:47
          Länk hit: #10

Medlem

CITAT (Berith @ 16-12-2002, 23:24)
          CITAT (Cilla @ 16-12-2002, 23:15)
          Men om man ska utveckla ett forums layout så vore det bra att kunna välja var i inlägget bilderna hamnar och inte alltid ha dem vänsterställda. Framför allt skulle man kunna göra bättre bildpresentationer om man kunde centrera dem.

Mitt minne kanske slirar igen blink.gif men jag har för mej att det var några här som protesterade högljutt när det för ett tag sen pratades om att utveckla forumet...

Jag förstår inte hur bildpresentationer blir bättre av centrerade bilder! Visst, det kanske inte blir sämre, men varför just bättre? Kan du utveckla det lite? unsure.gif

CITAT

smile.gif Just det Berith, du minns alldeles rätt fast jag protesterade väl inte, snarare kom med kritik. Men det var ju vissa (blink blink) som tyckte att blippar och annat runt omkring inläggen var så himla bra, och det fick mig att tänka på vilket av detta blipperi jag gillade.

Just det - bilderna på växter och annat. Så jag bryr mig om dem, även om jag inte tycker det är det mest väsentliga för kommunikationen, men dock det mest väsentliga jämfört med all annan tilläggsinformation som kringgärdar varje litet inlägg.

Och varför det är värt att nämna alls med centrering och placering? Jo för att det gör att man kan presentera dem bättre. Precis som det spelar roll för bildupplevelsen var i ett rum man placerar tavlan, eller att det spelar roll var på förstasidan i en tidning man placerar nyheter och bilder ä så spelar det roll om alla bilder måste komma i vänsterkant eller om man kan få dem att sitta i mitten.

Wilhelm - du har nog inte läst mitt inlägg. Men strunta i det, det finns ju roligare saker att diskutera än detta.

Jag kommer att skicka in både en och annan bild ändå. Ni som inte gillar det får specificera vad som är dumt med det efter de inlägg med bilder som ni ser problem med.

Cilla

--------------------

Citera
          Virgo
          Inlägg 17-12-2002, 13:18
          Länk hit: #11

Medlem

@ Cilla,

CITAT
          Wilhelm - du har nog inte läst mitt inlägg

Precis vad jag har gjort och t.o.m. förstått vad jag har läst, men du förstod väl inte vad jag skrev fastän du läste det?

Elake Wille
          mad.gif

--------------------
          mvh
          Virgo

Citera
          Betty
          Inlägg 17-12-2002, 14:38
          Länk hit: #12

Medlem
          Antal inlägg: 14 536
          Medlem nr: 14

Tänk på att det snart är jul Wille! Då måste man vara snäll,
          annars kommer tomten med ris i stället för klappar!!! sleep.gif

--------------------
          Norrbottenskusten zon 5-6

Citera
          Berith
          Inlägg 17-12-2002, 17:35
          Länk hit: #13

Medlem

Cilla! smile.gif
          Nu har jag letat efter var jag har sagt att 'blippar och annat runt omkring inläggen var så himla bra', men jag hittar inte det. Eller missuppfattade jag dej, det kanske var nån annan? Däremot hittade jag de här inläggen!

Tydligen jämställer du blipperi och bilder på växter och annat, men det gör inte jag.

Höger, vänster eller mittemellan... Om man låter bilderna ligga i vänsterkant så blir dom ju centrerade på skärmen, och därmed blir också inlägget lättläst. Om jag måste scrolla mej runt på sidan för att se en eller flera bilder, tappar jag lätt intresse för texten. Vilket är synd, för det är väl meningen att bild och text ska komplettera varandra! Och bilden får gärna öka intresset för texten, och göra så jag vill lära mej mer av vad 'inläggaren' har att berätta.

Och jag tycker faktiskt att det är skillnad på att placera tavlor rätt på väggen och att lägga in bilder bland trädgårdsfrågor här. Om bilderna måste stämma in bland övrigt 'möblemang' här i (fo)rummet så hamnar vi väl lite utanför ämnet.

Det låter bra att du kommer att lägga in 'en och annan' bild, mer avancerat än så behöver det ju inte vara här. För som Wilhelm sa, om inläggen blir stora som websidor är det bättre att länka.

/Berith

--------------------

Citera
          Virgo
          Inlägg 17-12-2002, 23:30
          Länk hit: #14

Medlem

hej,

CITAT
          annars kommer tomten med ris
          o jag som älskar ris! Jasminris, både kokt och stekt.

Detta tyckte jag var kul!! tongue.gif

CITAT
          Sen kan jag tänka mig en annan färgsättning på flashande maskrosor för hur långa inlägg folk skrivit också. Och hur många ord. Kanske skulle man ha varningslampa som en diod också på de skribenter som använder obegripliga ord - eller ska vi se dem som mer positiva, och ge dem symboler i guldpengar kanske

--------------------
          mvh
          Virgo

Citera

SnabbsvarSkriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 23-07-2025, 13:41

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon