Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Stor växtmarknad i Uddevalla - något för Odlaklubben Väst?
          Lars-Olof Arvids
          Inlägg 11-08-2009, 10:50
          Länk hit: #1

Gäster

Som jag har nämnt i en annan tråd ska det vara en stor växtmarknad på Landbadets parkering vid Gustavsberg, söder om Uddevalla, den 29/8 kl 11-13. Sex STA-kretsar arrangerar den tillsammans, vilket innebär att det kommer att finnas ett växtutbud av sällan skådat slag. Flera kretsar kommer också att ordna bussresor dit. När nu "alla" ska till denna marknad, ska väl inte vi i Odlaklubben Väst vara sämre? Surtemarknaden börjar kännas ganska länge sedan, så det skulle vara kul att träffas igen. Jag som ska sälja har nog svårt att gå ifrån bordet (om jag får något bord) under de två timmarna det håller på, men en gemensam fika efteråt kanske kunde vara trevligt? Vad tycker ni?

Olle

Citera
          2 sidor V   1 2 >  
          Nytt inlägg
          Svar (1 - 19)
          CillaM
          Inlägg 11-08-2009, 11:07
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 3 419
          Medlem nr: 4 901

Det skulle vara riktigt roligt att träffas men just den helgen är jag givetvis upptagen! ranting.gif

Citera
          Meriona
          Inlägg 11-08-2009, 19:14
          Länk hit: #3

Gäster

Det tycker jag låter som en mycket bra idé, Olle! bravo.gif Jag är med på det (om inget strular nu när min far är dålig)! Då kan man verkligen hinna prata lite med varann, och inte bara springa runt som en tok och försöka göra de där "kapen", då är det där liksom redan avklarat. Hoppas fler kan och vill!

Citera
          Österläge
          Inlägg 11-08-2009, 21:38
          Länk hit: #4

Medlem
          Antal inlägg: 1 073
          Medlem nr: 8 205

Å det låter jättekul men jag är oxå upptagen då!! Ska på bröllop, ett av tre (!) i augusti i år!

Hoppas ni blir ett gäng o får trevligt!

--------------------
          Liten trädgård i nordöstra Göteborg, zon 2.

Kika gärna in på min blogg! www.timjanoakleja.wordpress.com

Citera
          *Ulrica*
          Inlägg 12-08-2009, 15:08
          Länk hit: #5

Medlem
          Antal inlägg: 2 292
          Medlem nr: 11 481

Det verkar vara en toppenmarknad, Olle! Men jag ska inte dit i år, får hoppas att de fortsätter att ha marknaden på hösten istället för på våren!

Olle - om du vill så kan du ju sätta upp en lapp på ditt bord med hemsidesadressen till Surte Trädgårdsmarknad: www.tradgardsmarknad.se
          På det viset kanske vi lockar någon mer säljare/köpare till nästa år!

Redigerat av *Ulrica*: 12-08-2009, 15:08

Citera
          Lars-Olof Arvids
          Inlägg 12-08-2009, 17:32
          Länk hit: #6

Gäster

Växtmarknaden i Regementesparken i juni är ju så inarbetad att den med största sannolikhet kommer att finnas kvar ett bra tag framöver. Hur framtidsplanerna för höstmarknaden ser ut vet jag inte riktigt. Det finns en tradition hos Bohuslän-Dalslandskretsen att ha växtmarknad på Landbadets parkering i augusti-september också, men i år har de alltså slagit på stort och bjudit in fem STA-kretsar till. Kanske är planerna att ordna en sådan "stormarknad" hos någon av grannkretsarna nästa år och låta den växla mellan olika ställen framöver. Troligen får jag inget bord den här gången, utan får ha mina växter på marken. Man ska ta med sådana själv, vilket är svårt för mig som troligen cyklar. Dessutom är det över ett halvår kvar till Surtemarknaden, vilket känns lite tidigt för att göra reklam. Själv vet jag inte än vad jag gör i maj nästa år, även om jag troligen kommer att sälja på flera växtmarknader då också.

Olle

Citera
          Meriona
          Inlägg 12-08-2009, 21:12
          Länk hit: #7

Gäster

Om du vinkar extra gulligt kanske du får skjuts.... . whistling.gif Cykeln kanske kan vila den dagen.....

Citera
          Lars-Olof Arvids
          Inlägg 12-08-2009, 21:40
          Länk hit: #8

Gäster

*Vink vink vink!!!* yahoo.gif kompiskram.gif smiley_small_hug.gif

Olle

Citera
          Meriona
          Inlägg 12-08-2009, 21:44
          Länk hit: #9

Gäster

OK, du har skjuts.... bravo.gif yes.gif
          Detta kan man ju inte bara missa..... wub.gif

Citera
          Lars-Olof Arvids
          Inlägg 12-08-2009, 21:55
          Länk hit: #10

Gäster

Toppen, Meriona!!! bravo.gif Då får jag ju med mig åtminstone dubbelt så mycket som på cykeln, och kan dessutom ta växterna i blåa backar som jag sedan kan stapla på varandra och ha som bord! Jag får nog vara där senast vid 10-tiden, så kan du vara här omkring 9.00 eller lite före? Självklart får du någon växt eller två för besväret.

Olle

Citera
          Meriona
          Inlägg 12-08-2009, 21:59
          Länk hit: #11

Gäster

Ja jag ska försöka vakna i tid. Om du visar mig vart jag ska på den där svampturen vi talat om så är vi kvitt.... unsure.gif

Citera
          Lars-Olof Arvids
          Inlägg 12-08-2009, 22:10
          Länk hit: #12

Gäster

Du får väldigt gärna komma hit först den 26/9 så ska jag visa hur du kommer till samlingsplatsen i Svartedalen. Jag trodde att vi skulle samlas i Stenungsund, men ser nu att samlingen är vid Bottenstugan. Det är en stuga som Friluftsfrämjandet har ute i Svartedalen, som flera fina vandringsleder utgår ifrån. Säkert finns det gott om svamp i markerna däromkring.

Olle

Citera
          Meriona
          Inlägg 12-08-2009, 22:22
          Länk hit: #13

Gäster

ja då får vi masa oss upp i tid två gånger alltså... Men fint väder blir det säkert, jag brukar ha tur..... smile.gif

Citera
          Dito Verde
          Inlägg 13-08-2009, 15:23
          Länk hit: #14

Medlem
          Antal inlägg: 696
          Medlem nr: 11 610

Jag vill gärna åka upp den 29:e. Kan man boka plats? Om jag tar med ett bord så kanske vi kan samsas på det?
          Nu är jag inte hundra på att jag kan. När måste man bestämma sig?
          /p

Man borde hinna kruka in lite perenner tills dess va?

Citera
          Lars-Olof Arvids
          Inlägg 13-08-2009, 17:31
          Länk hit: #15

Gäster

Du hinner säkert kruka in lite perenner till marknaden. Jag vet inte om man behöver anmäla sig överhuvudtaget om man är med i STA och vill sälja, men det skadar förstås inte att ringa eller maila kontaktmannen. Information finns på http://www.algonet.se/~sta-bod/program.htm
          Jag delar gärna bord med dig, och skulle det inte räcka finns ju mina backar också.

Olle

Citera
          ingrid fuxwall
          Inlägg 13-08-2009, 19:58
          Länk hit: #16

Medlem
          Antal inlägg: 4 792
          Medlem nr: 5 891

CITAT (*Ulrica* @ 12-08-2009, 16:08) *
          Det verkar vara en toppenmarknad, Olle! Men jag ska inte dit i år, får hoppas att de fortsätter att ha marknaden på hösten istället för på våren!

Olle - om du vill så kan du ju sätta upp en lapp på ditt bord med hemsidesadressen till Surte Trädgårdsmarknad: www.tradgardsmarknad.se
          På det viset kanske vi lockar någon mer säljare/köpare till nästa år!

Nu heter jag inte Olle men om jag kommer dit gör jag gärna reklam för Surteväxtmarknad - tänker att man kan ju gå omkring och dela ut ett papper till de som säljer men då vill jag gärna veta vad som ska stå på lappen.

Citera
          ingrid fuxwall
          Inlägg 13-08-2009, 20:08
          Länk hit: #17

Medlem

CITAT (Dito Verde @ 13-08-2009, 16:23) *
          Jag vill gärna åka upp den 29:e. Kan man boka plats? Om jag tar med ett bord så kanske vi kan samsas på det?
          Nu är jag inte hundra på att jag kan. När måste man bestämma sig?
          /p

Man borde hinna kruka in lite perenner tills dess va?

Som jag läst mig till behöver man inte anmälla sig - bara komma dit - passar mig perfekt och grannen tar jag med mig så att vi kan dela på bensinkostnaden - kan det bli bättre!??

Citera
          Dito Verde
          Inlägg 13-08-2009, 20:13
          Länk hit: #18

Medlem
          Antal inlägg: 696
          Medlem nr: 11 610

Det låter toppen. Jag ska nog också hitta någon att dela bensinkostnaderna med. yes.gif

Citera
          Lars-Olof Arvids
          Inlägg 14-08-2009, 08:21
          Länk hit: #19

Gäster

Jag ska inte hindra någon från att göra reklam för nästa års Surtemarknad, men hur mycket vet vi egentligen om den än? Är det helt klart att vi får vara med på Bruksongars dag igen? Vet vi vilken dag och tid det blir? Blir det poängpromenad, informationsbord o s v? Om vi går ut för stort utan att veta några detaljer, är risken stor att det verkar flummigt.

Olle

Citera
          ingrid fuxwall
          Inlägg 14-08-2009, 21:20
          Länk hit: #20

Medlem

CITAT (Lars-Olof Arvids @ 14-08-2009, 09:21) *
          Jag ska inte hindra någon från att göra reklam för nästa års Surtemarknad, men hur mycket vet vi egentligen om den än? Är det helt klart att vi får vara med på Bruksongars dag igen? Vet vi vilken dag och tid det blir? Blir det poängpromenad, informationsbord o s v? Om vi går ut för stort utan att veta några detaljer, är risken stor att det verkar flummigt.

Olle

Du har kanske rätt
          men bara för att man gör reklam för en vårförsäljning där odlare kan sälja sina växter och lämnar ut en adress behöver man ju inte framstå som flummig - förstår inte varför du är så negativ till allt arbete som Ulrika och flera med henne utfört!
          Surtemarknaden har ju tydligen blivit en enorm framgång - de flesta av dem jag besökte hade sålt slut på allt och det säger ju det mesta.

Citera

2 sidor V   1 2 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 04-08-2025, 01:26

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon