CITAT (*Stintan* @ 28-08-2009, 15:20)

Om man nu ska prata i mobiltelefon när man kör så tycker jag att man ska ha högtalare och inte proppar i öronen. Att sitta med proppar i öronen och lyssna på någon/något tror jag drar ner koncentrationen väldigt mycket från det man egentligen håller på med nämligen köra bil. Att sitta och knappa sms samtidigt som man kör borde ge indraget körkort.

Min telefon har en ringsignal som talar om vem det är som ringer. Kan jag inte stanna på säkert sätt för att svara, vet jag vem jag ska ringa när jag kan det. Annars använder jag ofta just headsetet på längre sträckor. Dock brukar jag avsluta samtalet eller stanna i alla fall, just för att bilkörningen ska få
hela uppmärksamheten.
SMS finns det tid för, när som helst på dygnet! Man svarar ju inte på mail omedelbart heller, om datorn är avslagen, eller om man inte sitter där!
Sen kan man ju undra hur folk klarade sig för 10 år sedan, när inte var och varannan hade mobiltelefon. Då var man ju tvungen att vänta med samtal, tills man kunde stå still vid en telefonkiosk, eller ha parkerat så man kunde ringa hemifrån...