Min fd katt Pussel (lever tyvärr inte längre) hade en "rolig" sak för sig tidiga sommarmorgnar, då hon ville ut - och då måste få hjälp av matte för att öppna dörren och hon hade även andra hyss för sig. Älskad och saknad.
1: Ställa sig på bakbenen för att slå på nyckelknippan som satt i dörren. Matte vaknar av skramlet och släpper ut mig. Dum matte tog sedan bort nyckelknippan på kvällarna...
2: Hoppa upp på datorskärmen och sitta där och vagga fram och tillbaka. Datorskärmen knarrar då så pass att matte vaknar och släpper ut mig
3: Visa matte hur mycket jag älskar henne - gå ut och fånga en fågel och lägg den under mattes säng. Hon blir då jätteglad senare på dagen...
4: Följ med matte och hunden på promenad - fast matte blev mindre glad när vi kom jättelångt bort och jag klagade över att det var jobbigt och matte fick bära mig hem. Eller den gången hon trodde hon smitit iväg utan att jag såg det - tji fick hon när jag efter några kilometer ropade på henne att vänta. Fast då blev hon sur och sa det fanns mycket trafik - och stoppade ner mig i ryggsäcken - inte roligt alls

5: Främmande folk trodde jag skulle attackera hundarna (familjens) - när jag faktiskt satt tillsammans med dom utanför affären och väntade. Jag va ju faktiskt tvungen se efter att ingen försökte stjäla dom

6: På tal om hundar så va min mamma faktiskt en hund - jag diade henne länge. Senare som vuxen hjälpte jag henne att jaga bort främmande katter från tomten - och då blev grannen glad som inte gillade främmande katter som pinkar överallt.
Redigerat av russin: 21-09-2009, 10:11