Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Roliga saker som era djur brukar göra.., berätta! Behöver nåt kul att tänka på..
          diva&hero
          Inlägg 16-09-2009, 21:14
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 523
          Medlem nr: 20 189

När Diva och Hero har varit ute på tomten och kisselissat och dom vill in så ställer sig Diva mot fönstret till vardagsrummet och tittar in, visar på det sättet att jag ska släppa in dom. Om jag inte ser henne direkt så lägger hon till ett gnäll också.
          När jag går för att öppna så sitter Hero vid dörren och Diva kommer när hon vet att jag är på väg.
          Jag hör hur dom tänker, Diva : Vänta här så fixar jag in oss!.
          Hero: Okej, jag väntar här.

Gulligt! wub.gif

--------------------

Citera
          2 sidor V   1 2 >  
          Nytt inlägg
          Svar (1 - 19)
          MariaS
          Inlägg 16-09-2009, 21:22
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 12 573
          Medlem nr: 2 930

Jag har en katt som gömmer kuddarna i sängen om vi inte ger honom uppmärksamheten direkt....

Skäller vi på honom för att han gör något dumt, hämnas han med att dra ner allt han får grepp om på vardagsrumsbordet. Han sitter på golvet och skickar upp tassen på bordskanten och bara drar...

Kommer någon och hälsar på, ska alltid denne nya besiktigas, helst genom att vässa klor på byxben, om den nye inte genast lyfter upp honom och kelar...

Den andra katten tittar på TV. Han följer noggrant med i allt som händer i rutan. Kommer någonting farandes som eventuellt skulle kunna dödas, har jag en flygande ekorre som sakta glider ner utefter bildröret, medan katten vilt hugger efter det som rör sig...

Citera
          diva&hero
          Inlägg 16-09-2009, 21:40
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 523
          Medlem nr: 20 189

CITAT (MariaS @ 16-09-2009, 22:22) *
          Jag har en katt som gömmer kuddarna i sängen om vi inte ger honom uppmärksamheten direkt....

Skäller vi på honom för att han gör något dumt, hämnas han med att dra ner allt han får grepp om på vardagsrumsbordet. Han sitter på golvet och skickar upp tassen på bordskanten och bara drar...

Kommer någon och hälsar på, ska alltid denne nya besiktigas, helst genom att vässa klor på byxben, om den nye inte genast lyfter upp honom och kelar...

Den andra katten tittar på TV. Han följer noggrant med i allt som händer i rutan. Kommer någonting farandes som eventuellt skulle kunna dödas, har jag en flygande ekorre som sakta glider ner utefter bildröret, medan katten vilt hugger efter det som rör sig...

rotfl.gif
          Jag ser det framför mig!
          Hero kollar på tv också. Idag när jag satt vid tv:n så bytte jag kanal, och vilken blick jag fick! Vad gör du morsan!!?
          Varje gång dom kommer in så ställer dom sig och viftar på svansen och är JÄTTEGLADA och slänger lite blickar mot godisburken.. Inte har vi lärt dom det, MOR min aja baja nono.gif dom får inte godis hela tiden! fear.gif

--------------------

Citera
          Inga från Närke
          Inlägg 18-09-2009, 17:21
          Länk hit: #4

Medlem
          Antal inlägg: 3 807
          Medlem nr: 29

Nemo kollar också på TV. Djurprogrammen är intressanta men tyvärr så skäller han på det mesta som visas. Hästar och kor gillar han inte och ibland vissa människor som visas. Ibland lyssnar han när jag säger tyst och att det är bara på tv-en så lägger han sig ner och kollar men ibland får vi byta kanal för att få honom tyst.
          När han ska leka med husse så kollar han matskålen först, är det slut på torrfodret så leker han inte, som en fix idé han har fått.

--------------------
          skriver Inga från Närke i zon 3-4

Citera
          Fny
          Inlägg 21-09-2009, 07:27
          Länk hit: #5

Medlem
          Antal inlägg: 1 823
          Medlem nr: 23 163

när jag fortfarande bodde hemma hos mamma hade katten ronja för vana att väcka mig på morgonen, om jag enligt henne sovit för länge. Vanligtvis genom att sätta sig på min bröstkorg och stirra mig i ansiktet. Om jag inte reagerade tog hon till drastiska metoder: som att sträcka fram en tass, ta ta i min underläpp med en klo eller två och dra...

--------------------
          Glada hälsningar från Fny!
          Liten trädgård i zon 4

Citera
          russin
          Inlägg 21-09-2009, 10:06
          Länk hit: #6

Medlem
          Antal inlägg: 111
          Medlem nr: 25 791

Min fd katt Pussel (lever tyvärr inte längre) hade en "rolig" sak för sig tidiga sommarmorgnar, då hon ville ut - och då måste få hjälp av matte för att öppna dörren och hon hade även andra hyss för sig. Älskad och saknad.

1: Ställa sig på bakbenen för att slå på nyckelknippan som satt i dörren. Matte vaknar av skramlet och släpper ut mig. Dum matte tog sedan bort nyckelknippan på kvällarna...

2: Hoppa upp på datorskärmen och sitta där och vagga fram och tillbaka. Datorskärmen knarrar då så pass att matte vaknar och släpper ut mig whistling.gif

3: Visa matte hur mycket jag älskar henne - gå ut och fånga en fågel och lägg den under mattes säng. Hon blir då jätteglad senare på dagen... innocent.gif

4: Följ med matte och hunden på promenad - fast matte blev mindre glad när vi kom jättelångt bort och jag klagade över att det var jobbigt och matte fick bära mig hem. Eller den gången hon trodde hon smitit iväg utan att jag såg det - tji fick hon när jag efter några kilometer ropade på henne att vänta. Fast då blev hon sur och sa det fanns mycket trafik - och stoppade ner mig i ryggsäcken - inte roligt alls no.gif

5: Främmande folk trodde jag skulle attackera hundarna (familjens) - när jag faktiskt satt tillsammans med dom utanför affären och väntade. Jag va ju faktiskt tvungen se efter att ingen försökte stjäla dom cool.gif

6: På tal om hundar så va min mamma faktiskt en hund - jag diade henne länge. Senare som vuxen hjälpte jag henne att jaga bort främmande katter från tomten - och då blev grannen glad som inte gillade främmande katter som pinkar överallt.

Redigerat av russin: 21-09-2009, 10:11

Citera
          Motti
          Inlägg 23-09-2009, 12:09
          Länk hit: #7

Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem nr: 16 563

Min katt här kommer alltid springandes som en raket när vi varit och handlat för då vankas det Kattonfisk och köttfärs.
          När han tycker jag sover för länge hoppar han på väggarna.
          Han ska alltid följa med mig på promenad i trädgården det gillar han verkligen ,då rusar han runt som en stolle och klättrar i träden upp och ner och tittar på mig , då ska jag säga hur duktig han är och osv yes.gif
          Enda gången han äter bröd är när jag matar fåglarna med det,han missunnar dom verkligen brödet giggle.gif kanske för att kråkorna och skattorna skäller på honom när han ska ut.

Citera
          _Lizzi_
          Inlägg 25-09-2009, 19:53
          Länk hit: #8

Medlem
          Antal inlägg: 3
          Medlem nr: 26 256

När mina chinchillor är ute o springer kan man ibland få se hur A4-papper o dylikt plötsligt får eget liv o försvinner in under soffan. Den höga blomkrukan är även den en rolig leksak att hopp upp i och dra runt jorden på hela golvet rolleyes.gif De vet alltid när de gör saker de inte får, när man tittar på dom låtsas de göra något annat för att så fort man tittar bort hoppar de tillbaks och fortsätter laugh.gif

Citera
          Kajsa i Arvika
          Inlägg 05-10-2009, 08:25
          Länk hit: #9

Medlem
          Antal inlägg: 2 351
          Medlem nr: 8 660

Här hemma får ingen dörr vara stängd.. glömmer man låsa när man går på toa hör man snart att det hänger en katt i handtaget och dörren glider sakta upp... ninja.gif Sen kommer hon in (för det är Ida vi snackar om.. ) kollar in en där man sitter tyst svärande, sen vänder hon nonchalant och knallar ut igen... Bara för att hon kan liksom... laugh.gif

Ska fästa ett snöre till dörrhandtaget så att man kan stänga efter henne.. toan e liksom iaf 3m bort från dörren.. eller har nån annan nån praktisk dörrstängarlösning..?

Bifogad fil  _ttonde_omg_ngen_039a.jpg ( 58.23k ) Antal nedladdningar: 31

--------------------
          Före detta Morinablomman..

Citera
          Myosotis
          Inlägg 05-10-2009, 11:00
          Länk hit: #10

Medlem
          Antal inlägg: 19 798
          Medlem nr: 12 674

laugh.gif Vänd handtaget så det öppnas uppåt. Eller sätt upp en lapp "glöm inte att låsa".

--------------------
          Det ska gå.

Citera
          MariaS
          Inlägg 05-10-2009, 14:22
          Länk hit: #11

Medlem

Roligt vet jag inte om det är, men gissa hur många gånger jag hoppat till vid datorn på kvällar, när papperskorgen börjar snarka! Detta är i alla fall orsaken...
          Bifogad fil  Dsc00638.jpg ( 33.47k ) Antal nedladdningar: 30

Sen fullständigt ääääälskar Prinsen alla typer av kartonger?! men hur gör man när kartongen är för liten....
          Bifogad fil  Dsc00640.jpg ( 43.81k ) Antal nedladdningar: 27

Citera
          varghem
          Inlägg 07-10-2009, 21:39
          Länk hit: #12

Medlem
          Antal inlägg: 806
          Medlem nr: 23 954

Våran Sammy sätter sig vid hallfönstret och visar upp sin senaste trofé (den här gången en disktrasa som han lyckats strimla)

Bifogade fil(er)
          Bifogad fil  sammy.jpg ( 42.02k ) Antal nedladdningar: 25

Citera
          Chamomille
          Inlägg 07-10-2009, 21:44
          Länk hit: #13

Medlem
          Antal inlägg: 10 013
          Medlem nr: 11 250

CITAT (russin @ 21-09-2009, 11:06) *
          Min fd katt Pussel (lever tyvärr inte längre) hade en "rolig" sak för sig tidiga sommarmorgnar, då hon ville ut - och då måste få hjälp av matte för att öppna dörren och hon hade även andra hyss för sig. Älskad och saknad.

1: Ställa sig på bakbenen för att slå på nyckelknippan som satt i dörren. Matte vaknar av skramlet och släpper ut mig. Dum matte tog sedan bort nyckelknippan på kvällarna...

2: Hoppa upp på datorskärmen och sitta där och vagga fram och tillbaka. Datorskärmen knarrar då så pass att matte vaknar och släpper ut mig whistling.gif

3: Visa matte hur mycket jag älskar henne - gå ut och fånga en fågel och lägg den under mattes säng. Hon blir då jätteglad senare på dagen... innocent.gif

4: Följ med matte och hunden på promenad - fast matte blev mindre glad när vi kom jättelångt bort och jag klagade över att det var jobbigt och matte fick bära mig hem. Eller den gången hon trodde hon smitit iväg utan att jag såg det - tji fick hon när jag efter några kilometer ropade på henne att vänta. Fast då blev hon sur och sa det fanns mycket trafik - och stoppade ner mig i ryggsäcken - inte roligt alls no.gif

5: Främmande folk trodde jag skulle attackera hundarna (familjens) - när jag faktiskt satt tillsammans med dom utanför affären och väntade. Jag va ju faktiskt tvungen se efter att ingen försökte stjäla dom cool.gif

6: På tal om hundar så va min mamma faktiskt en hund - jag diade henne länge. Senare som vuxen hjälpte jag henne att jaga bort främmande katter från tomten - och då blev grannen glad som inte gillade främmande katter som pinkar överallt.

biggrin.gif

--------------------
          Camilla zon 2-3

Ett gott skratt förlänger munnen.

Citera
          Wilmer
          Inlägg 08-10-2009, 09:37
          Länk hit: #14

Medlem
          Antal inlägg: 10 733
          Medlem nr: 2 529

CITAT (_Lizzi_ @ 25-09-2009, 20:53) *
          När mina chinchillor är ute o springer kan man ibland få se hur A4-papper o dylikt plötsligt får eget liv o försvinner in under soffan. Den höga blomkrukan är även den en rolig leksak att hopp upp i och dra runt jorden på hela golvet rolleyes.gif De vet alltid när de gör saker de inte får, när man tittar på dom låtsas de göra något annat för att så fort man tittar bort hoppar de tillbaks och fortsätter laugh.gif

giggle.gif Visst är det konstigt att oavsett djurslag så nog VET de när de gör något fel och de VET hur man försöker se oskyldig ut.

--------------------

Killerq Mini Wrigg.jpg

Citera
          skogstroll
          Inlägg 08-10-2009, 09:39
          Länk hit: #15

Medlem
          Antal inlägg: 8 486
          Medlem nr: 9 409

lilla kissekatten Fjant hänger och dinglar i tvätten på en ställning. Riktigt kul tydligen om man är kattunge whistling.gif Annars så är det flytta trasmattor runt huset, gräva i krukor mm

Redigerat av skogstroll: 08-10-2009, 09:39

--------------------
          Zon 1
          Simrishamn

Citera
          Chamomille
          Inlägg 08-10-2009, 09:42
          Länk hit: #16

Medlem
          Antal inlägg: 10 013
          Medlem nr: 11 250

Oskyldig... Joo ni.
          En eftermiddag när mamma kom hem så var locket på stora grytan som stog på spisen avlyft och låg fint bredvid spisen. Grytan var renslickad och vovve såg ut som whistling.gif

Redigerat av Chamomille: 08-10-2009, 09:43

--------------------
          Camilla zon 2-3

Ett gott skratt förlänger munnen.

Citera
          skogstroll
          Inlägg 08-10-2009, 09:45
          Länk hit: #17

Medlem
          Antal inlägg: 8 486
          Medlem nr: 9 409

jo jo det har gått åt en del korvar och limpskivor här också...

--------------------
          Zon 1
          Simrishamn

Citera
          zaaritha
          Inlägg 09-10-2009, 21:24
          Länk hit: #18

Medlem
          Antal inlägg: 9 608
          Medlem nr: 2 237

Speedy (katt) öppnar dörrar.
          Kelly (hund) låtsas sova när jag ger katt mat---se´n blixtsnabb
          att sluka kattmaten.........
          Whisky (katt) gömmer sej under möbler o hoppar upp på
          Kellys rygg o jamskriker så Kelly hukar sej.....

Citera
          russin
          Inlägg 09-10-2009, 21:50
          Länk hit: #19

Medlem
          Antal inlägg: 111
          Medlem nr: 25 791

Jag har upptäckt en sak, som min nya lillkatta Lo gillar. Hon apporterar bravo.gif
          Kastar jag en papperstuss, så kutar hon efter den - anfaller den - och kommer sen tillbaka med den till mig i soffan wub.gif

Latmansaktivering whistling.gif

Citera
          MariaS
          Inlägg 09-10-2009, 22:05
          Länk hit: #20

Medlem

CITAT (russin @ 09-10-2009, 22:50) *
          Jag har upptäckt en sak, som min nya lillkatta Lo gillar. Hon apporterar bravo.gif
          Kastar jag en papperstuss, så kutar hon efter den - anfaller den - och kommer sen tillbaka med den till mig i soffan wub.gif

Latmansaktivering whistling.gif

Är hon en Devon-blandning? Det är ju annars utmärkande för dom...

Citera

2 sidor V   1 2 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 30-07-2025, 13:45

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon