Här är min vattenprydnad. Fåglarna både badar och dricker där, hundarna med för den delen. Jag byter inte vattnet, fyller bara på. Hundarna vill ändå dricka där hellre än i sin vattenskål som jag byter vatten i varje dag. Troligen för att vattnet är i rörelse och i lagom drickhöjd i "fontänen".
Baljan hittade jag på en åker i Finland, det är en tvättgryta, gissar jag. Stenarna har jag plockat på en rullstensås i närheten, den stora köpte jag på nån handelsträdgård för ett par hundra kronor. Det är en vanlig akvariepump under som pumpar upp vatten. Jag har dragit ut en skarvsladd från källaren som ligger på marken, det är bara nån meter från husgrunden. Kontakten ligger inne i en sån där röd skyddskåpa jag köpte på biltema. Inne i källaren är sladden ansluten till en jordfelsbrytare, man vet aldrig...
Det växer alger på stenen, men blir det för mycket skrubbar jag bort dem. Det ligger stenar runt grutan också, men de syns inte på bilden. Jag har gjort en "lägre" del som har lite djupare vatten, och sen är det bara så stenarna hålla fuktiga och blir fina i färgerna.
Jag har flera fina bilder, men den här är den sötaste... Den är tagen i slutet av sommaren och valparna har lekt i fontänen, så det är alger och stenarna lite i oordning.