Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Dödligt vaccin
          Solstorm
          Inlägg 26-11-2009, 09:43
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 2 933
          Medlem nr: 13 452

Nu har en man dött av vaccinet och läkare har slagit fast att det var av vaccinet han dog. Man kan läsa att han dog nyligen. Självklart så dog han nyligen, det var ju inte förra året rolleyes.gif Jag undrar när? Har man dröjt med att offentliggöra?

8 personer har dött tidigare inom några timmar eller lite mer efter vaccinationen. Där misstänker man men har inte slagit fast att det beror på vaccinet.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/svininfl...ticle6189112.ab

Det skulle vara intressant att få reda på lite statistik. Hur många smittade finns det? Hur många vaccinerade finns det?

Jag gissar att procentuellt så har fler dött av vaccinet än av influensan. Min tilltro till myndigheterna när det gäller den här vaccineringen är obefintlig.

Att man dör av vaccinet är en allvarlig bieffekt. Övriga bieffekter som kommer direkt oroar mig inte, däremot de långsiktiga som vi inte vet något om.

Citera
          2 sidor V   1 2 >  
          Nytt inlägg
          Svar (1 - 19)
          pejori
          Inlägg 26-11-2009, 09:59
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

Tror för egen del, att det dör betydligt fler om vi inte vaccinerar unsure.gif
          Det är värre crying.gif

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera
          Irene_L
          Inlägg 26-11-2009, 10:06
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 4 111
          Medlem nr: 5 006

Men den här mannen som dött har nyligen blivit hjärttransplanterad. Så det var ju lite speciellt!

--------------------
          Irene sår och odlar i zon 3

Citera
          Anki V
          Inlägg 26-11-2009, 10:15
          Länk hit: #4

Medlem
          Antal inlägg: 3 767
          Medlem nr: 5 714

Bra många fler dör av vanliga värktabletter……/Anki

--------------------
          Rosor är alltid rosor om än i spruckna krus
          Zon 4-5
          Stolt odlare av Blå bergvallmo! ;)

"Vem har sagt att man måste äta hemma i sitt kök?"/Lady Hamilton

Citera
          Ralf
          Inlägg 26-11-2009, 10:18
          Länk hit: #5

Medlem
          Antal inlägg: 3 539
          Medlem nr: 36

CITAT (Solstorm @ 26-11-2009, 09:43) *
          Nu har en man dött av vaccinet och läkare har slagit fast att det var av vaccinet han dog. Man kan läsa att han dog nyligen. Självklart så dog han nyligen, det var ju inte förra året rolleyes.gif Jag undrar när? Har man dröjt med att offentliggöra?

8 personer har dött tidigare inom några timmar eller lite mer efter vaccinationen. Där misstänker man men har inte slagit fast att det beror på vaccinet.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/svininfl...ticle6189112.ab

Det skulle vara intressant att få reda på lite statistik. Hur många smittade finns det? Hur många vaccinerade finns det?

Jag gissar att procentuellt så har fler dött av vaccinet än av influensan. Min tilltro till myndigheterna när det gäller den här vaccineringen är obefintlig.

Att man dör av vaccinet är en allvarlig bieffekt. Övriga bieffekter som kommer direkt oroar mig inte, däremot de långsiktiga som vi inte vet något om.

Läste du artikeln egentligen ordentligt?

--------------------
          Enbart pengar gör ingen lycklig. Man måste också ha aktier, guld och fastigheter.
          Danny Kaye (1913-1987)

Mitt andra liv.

Citera
          Anki på Öland
          Inlägg 26-11-2009, 10:27
          Länk hit: #6

Medlem
          Antal inlägg: 6 847
          Medlem nr: 3 723

CITAT (Solstorm @ 26-11-2009, 09:43) *
          .........................Hur många smittade finns det?........................

Det kan ju ingen ha den minsta aning om! Åtminstone fick inte jag komma ner till vårdcentralen och ta något prov om det var svininfluensan jag hade haft. Sköterskan höll med om att symtomen stämde ju, men inte kunde dom ta prover på alla som ville inte.....
          Anki

--------------------
          Hundar och pelargoner....... sen är man sysselsatt året om :)
          Huserar på södra Öland

mitt album

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 26-11-2009, 10:32
          Länk hit: #7

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

Tyvärr sprids det diverse myter, bl.a. på nätet, att vaccinet är livsfarligt och del i en komplott för att ta död på vissa folkgrupper.
          Även om man är kritisk mot massvaccineringen, bör man vara försiktig med ordvalet så att man inte underblåser denna mytbildning. "Dödligt vaccin" är just en sån rubrik som jag tycker att man ska avhålla sig ifrån.

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Solstorm
          Inlägg 26-11-2009, 10:45
          Länk hit: #8

Medlem

CITAT (Ralf @ 26-11-2009, 10:18) *
          Läste du artikeln egentligen ordentligt?

Vad missade jag?

Citera
          Miro
          Inlägg 26-11-2009, 11:04
          Länk hit: #9

Medlem
          Antal inlägg: 362
          Medlem nr: 13 515

CITAT (Anki V @ 26-11-2009, 10:15) *
          Bra många fler dör av vanliga värktabletter……/Anki

Nur är det ju iofs fler som använder tabletter, och dessutom vid upprepade tillfällen så den absoluta risken är nog lägre.

Fast Jag skulle nog vilja veta hur många som vanligen dör av vaccin. Alla vet ju att tex mässlingsvaccin kan ge hjärnhinneinflammation. Och hur många reagerar normalt sett illa på vanligt influensavaccin?

Citera
          KRT
          Inlägg 26-11-2009, 11:27
          Länk hit: #10

Medlem
          Antal inlägg: 3 001
          Medlem nr: 26 121

Jag läste artikeln noga eftersom jag tycker det är ett ytterst intressant fall!!! Nu är ju omständigheterna väldigt speciella i detta fallet, en nyligen hjärttransplanterad person är en mycket skör varelse. En organtransplantation är bland det tuffaste man kan utsätta kroppen för, och om man är hjärttransplanterad är det helt oåterkalleligt. En njurtransplanterad kan ju ofta gå tillbaka till dialys (iaf under en period) men det går ju inte med hjärtat. Jag förstår varför han ansågs vara i riskgruppen och borde vaccineras, men eftersom man vet att avstötingar kan inträffa snabbt och kort tid efter en transplantation så borde man nog tänkt efter mer än en gång. Hade han varit transplanterad sedan ett år, eller fem år hade det kanske varit en annan sak. Då hade man haft koll på hur hans kropp reagerade på et nya hjärtat, om det fanns tendenser till avstötning etc.

Nu är ju inte detta fall tillämpligt på den stora massan, jag är iofs osäker på hur många som transplanteras i Sverige årligen, kan det vara 20-30st kanske, Magdis vet säkert smile.gif, men det är fruktansvärt få. Och det finns inte många sjukdomstillstånd då kroppen immunförsvar är SÅ toalt uppåt väggarna (man slår ju ner alla tillstymmelser till reaktioner för att hindra avstötningar). Så egentligen borde man vara väldigt försiktig att vaccinera dessa personer, på samma sätta som man tillråder försiktighet vid vissa autoimmuna tillstånd.

Tycker det är fruktansvärt tråkigt för mannen som dog, jag förstår hur långe han och hans familj väntat och hoppats på att han ska få ett hjärta (många dör innan de hinner transplanteras), hur man svingar mellan hopp och förtvivlan och äntligen händer ett mirakel - han får ett hjärta och en ny chans och så inträffar detta -cry-.gif .

Mtp bakgrunden till historien, vill jag uppmana ALLA att ta ställning om donation, och fyll i kort alt registrera er i donationsregistret. Alldels för många människor dör varje år för att det inte finns organ!!!!
          Min åsikt i frågan är klar - Kan jag hjälpa 5-10 personer till ett nytt liv, är det väl den finaste sista gåva man kan ge!!!

CITAT (Miro @ 26-11-2009, 11:04) *
          Alla vet ju att tex mässlingsvaccin kan ge hjärnhinneinflammation. Och hur många reagerar normalt sett illa på vanligt influensavaccin?

Vet du varför mässlingsvaccin i mycket sällsynta fall kan ge hjärnhinneinflammation? För att mässling gör det... Och i betydligt fler fall sad.gif

Hur många som reagerar på vanligt influensavaccin kan man se i fass - där är biverkningar och hur ofta de uppträder listade. Precis som för vilken medicin som helst.... www.fass.se

--------------------
          Ärvd trädgård i sydvästra Skåne (zon 1)

Citera
          Ralf
          Inlägg 26-11-2009, 11:27
          Länk hit: #11

Medlem

CITAT (Solstorm @ 26-11-2009, 10:45) *
          Vad missade jag?

tja i ditt inlägg här på odla skrev du ju inget om mannens hjärta. Missade du det, eller utlämna du det med avsikt?

--------------------
          Enbart pengar gör ingen lycklig. Man måste också ha aktier, guld och fastigheter.
          Danny Kaye (1913-1987)

Mitt andra liv.

Citera
          Solstorm
          Inlägg 26-11-2009, 12:02
          Länk hit: #12

Medlem

Nej, jag missade inte det. De andra 8 som misstänkts ha dött av vaccinet hade samtliga kroniska sjukdomar.

Av de som dött av influensan hörde väl de flesta till någon riskgrupp också tror jag. Jag är osäker på hur många av dem som dött av influensan som inte hörde till någon riskgrupp. Det finns säkert någon som kan svara på det.

Citera
          Ralf
          Inlägg 26-11-2009, 12:07
          Länk hit: #13

Medlem

CITAT (Solstorm @ 26-11-2009, 12:02) *
          Nej, jag missade inte det. De andra 8 som misstänkts ha dött av vaccinet hade samtliga kroniska sjukdomar.

Av de som dött av influensan hörde väl de flesta till någon riskgrupp också tror jag. Jag är osäker på hur många av dem som dött av influensan som inte hörde till någon riskgrupp. Det finns säkert någon som kan svara på det.

Näe men du utlämnade det med hjärtat.
          Alltså, han har inte dött av vaccinet, han har dött av vaccinet i samband med sin hjärtsjukdom.

--------------------
          Danny Kaye (1913-1987)

Mitt andra liv.

Citera
          KRT
          Inlägg 26-11-2009, 12:11
          Länk hit: #14

Medlem

CITAT (Ralf @ 26-11-2009, 12:07) *
          Näe men du utlämnade det med hjärtat.
          Alltså, han har inte dött av vaccinet, han har dött av vaccinet i samband med sin hjärtsjukdom.

Om jag förstod rätt (och med visa tidningar kan man inte alltid veta om fakta stämmer smile.gif) tros vaccinationen ha utlöst en avstötningsreaktion, dvs kroppen stötte bort hjärtat och patienten dog. Det var alltiså inte vaccinet direkt han dog av, utan av biverkningar av vaccinet....

Redigerat av KRT: 26-11-2009, 12:14

--------------------

Citera
          Rose
          Inlägg 26-11-2009, 12:12
          Länk hit: #15

Medlem
          Antal inlägg: 620
          Medlem nr: 9 917

För första gången har nu läkarna kunnat koppla vaccinet till ett dödsfall.

– Vaccinet är den direkta eller indirekta orsaken till mannens död, säger Ingemar Persson, läkare och utredare vid Läkemedelsverket.

Nog dog han av vaccinet, Ralf. flirting.gif

CITAT (KRT @ 26-11-2009, 12:11) *
          Det var alltiså inte vaccinet direkt han dog av, utan av biverkningar av vaccinet....
          Är det nån skillnad? ohmy.gif

--------------------

Citera
          Solstorm
          Inlägg 26-11-2009, 12:16
          Länk hit: #16

Medlem

Läkare har slagit fast att han dog av vaccinet, dvs utan vaccinet hade han inte dött. Om han hade fått influensan så kanske han hade dött av den istället, men han kanske också hörde till dem som inte skulle ha blivit smittad och då hade han klarat sig.

Från Aftonbladet:

" Åtta personer har tidigare dött inom loppet av timmar eller dagar efter vaccineringen, men det har vid samtliga tillfällen handlat om personer med svåra, kroniska sjukdomar."

Det samma gäller ju dem. Hade de fått influensan så kanske de hade dött av den, men de kan ju också ha hört till dem som aldrig skulle ha blivit smittade.

Citera
          KRT
          Inlägg 26-11-2009, 12:16
          Länk hit: #17

Medlem

CITAT (Rose @ 26-11-2009, 12:12) *

– Vaccinet är den direkta eller indirekta orsaken till mannens död, säger Ingemar Persson, läkare och utredare vid Läkemedelsverket.

Självklart är det skillnad. Hade vaccinet direkt gått in och gett t.ex. hjärtstillestånd eller stroke är det något alla kan drabbas av. Nu gav vaccinet upphov till en avstötningsreaktion, något de flesta av oss inte behöver oroa oss för eftersom vi inte är transplanterade.
          Mycket stor skillnad för allmänheten, men tyvärr inte för patienten sad.gif

--------------------

Citera
          Ralf
          Inlägg 26-11-2009, 12:17
          Länk hit: #18

Medlem

CITAT (Rose @ 26-11-2009, 12:12) *

Ja det är en väsentlig skillnad då TS har utelämnat detta helt i sitt första inlägg.

--------------------
          Danny Kaye (1913-1987)

Mitt andra liv.

Citera
          Solstorm
          Inlägg 26-11-2009, 12:17
          Länk hit: #19

Medlem

CITAT (KRT @ 26-11-2009, 12:11) *
          Det var alltiså inte vaccinet direkt han dog av, utan av biverkningar av vaccinet....

Vad har det för praktisk betydelse? Försök förklara det för hans anhöriga.

Citera
          KRT
          Inlägg 26-11-2009, 12:19
          Länk hit: #20

Medlem

CITAT (Solstorm @ 26-11-2009, 12:16) *
          Läkare har slagit fast att han dog av vaccinet, dvs utan vaccinet hade han inte dött. Om han hade fått influensan så kanske han hade dött av den istället, men han kanske också hörde till dem som inte skulle ha blivit smittad och då hade han klarat sig.

Ja, det tycks vara klart att det är vaccinet som orsakat dödsfallet. Och man kan troligen med största sannolikhet säga att utan vaccientionen hade han inte dött NU... Huruvida han skulle drabbats av en avstötningsreaktion om en månad, ett år eller 5 år vet ingen. Fruktansvärt tragiskt, men jag anser att det är korkat av läkarna att rekommendera en nytransplanterad att vaccinera sig. Visst är man extremt känslig för infektioner då, men avstötningsreaktioner måste man också ta på HÖGSTA allvar.

--------------------

Citera

2 sidor V   1 2 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 08-08-2025, 06:03

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon