Ja jag vattnar rakt ner i säcken. Jag har två säckar o ca 8 pelargoner i varje. Säcken rullar jag ner lite och får stå öppen, jag knyter alltså inte ihop säcken. Vattnar ytterst lite ( ca ½ liter) ungefär 2 ggr från okt till feb. Är noga med att det inte blir väta som står i säcken eftersom det kan orsaka mögel. Hellre för torrt än för blött.
Under alla år har någon dött, men det har varit små små plantor, med typ i gren på. Annars har alla kommit tillbaka med full kraft. Helt otroligt. Himla bra eftersom jag har ont om plats annars att härbärgera alla pelargoner under vintern. Nu tar de ju inte stor plats alls, och kan nästan glömmas bort under vintern.
Jag tycker att alla som är tveksamma att testa nästa vinter med en eller ett par pelargoner. Ni kommer sannolikt bli överraskade av pelargonens fantastiska överlevnadsförmåga.
Nu skall jag åka o köpa provadopinnar och lösa upp i vattenkannan, som jag fick tips om här på forumet. Förhoppningsvis tar det död på alla blomflugor som jag har. Vill inte att de finns nu när jag snart skall sätta mina spetspaprika frön.
|