Vassego' Hans!!! Här är årets premiäramaryllis hos mej! Jag vet inte vad det är för sort som börjat blomma, men nästa svällande knopp tillhör "Joker".
Jag sköter dom som vanliga krukväxter - dom får vatten och gödning. När jag planterar om dom tillsätter jag benmjöl som extra godis åt. Sen får dom stå ute på sommaren och när det blir höstkallt tar jag in dom för vintervila i matkällaren. Jag brukar väcka dom i februari ungefär men nu i år blev jag "lurad" ... Det hann att bli så kallt på nätterna innan jag tog in Amaryllisarna att när jag tog in baljorna för att klippa ner torra blad och natta dom började dom skjuta knopp innan jag visste ordet av!!
..vad det gäller marsvin och katt... jag ser till att det alltid är ett burgaller emellan när dom ses, det är nog säkrast. Marsvinen är inte rädda så katterna blir lite perplexa, men jag tror att det skulle kunna bli farligt för "nisarna".
Jag har också ökenråttor! Visst är dom urgulliga!! Fast dom skulle nog gå åt omedelbums om nån av katterna fick fatt på dom...